Gå til innhold

Psykiateren har lagt igjen sekken sin

Anbefalte innlegg

Gjest Flink så langt

Hadde hjembesøk i dag og en time etter at psykiateren var reist oppdaget jeg at han har satt igjen sekken sin med avtalebok, brev, journaler... Ohh. Har avtalt å sende den avgårde med en drosje senere i kveld når han er hjemme igjen. Men hjelp hvor fristendes å ta en liten titt. Fy meg :- /

Hva hadde dere gjort?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309020-psykiateren-har-lagt-igjen-sekken-sin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Flink så langt

Hold fingra av fatet...!!

Ikke nysgjerrig på hva han har skrevet om andre, men om meg... Ååååååååå hvorfor måtte han legge den igjen. Gleder meg til å få styret ut av huset. Faren min også lo rått da han så alt psykiateren hadde lagt igjen. Men jeg ba han holde seg unna. Nå må jeg gjøre det samme selv. he he. Kanskje det står noe om deg i boka?

Gjest minnah

Ikke nysgjerrig på hva han har skrevet om andre, men om meg... Ååååååååå hvorfor måtte han legge den igjen. Gleder meg til å få styret ut av huset. Faren min også lo rått da han så alt psykiateren hadde lagt igjen. Men jeg ba han holde seg unna. Nå må jeg gjøre det samme selv. he he. Kanskje det står noe om deg i boka?

Om meg? :-)

Annonse

Han bør komme snarest og hente den. Har du ringt ham?

Du gjør både noe ulovlig, og høyst uetisk, ved å åpne den.

Spør deg selv: Hvis det var hos en av hans andre pasienter han mistet den, ville du så likt hvis denne fremmede skulle åpne, og se navnene på dem som går hos ham? Du vil ikke klare å "bare" lese om deg selv, vet du.

Du har innsikt i egen journal og kan når som helst be ham om å få se din journal. Men ikke på denne måten.

Gjest sjøstjerna

Nicket ditt er nå "flink så langt"

Fortsett å være så flink- så du ikke ødelegger tilliten psykiateren har til deg.

Gjest minnah

"Faren min også lo rått.." hm, jeg håper ikke han faren din setter deg på noen tanker heller.... Lurer du på hva psykiateren mener om deg så er det vel bare så spørre..?

Annonse

Gjest Flink så langt

Snu litt på det. Om sekken var lagt igjen hos en annen og inneholdt opplysninger om deg, hva da?

Opplysningene om deg får du jo umiddelbart om du ber om utskrift av journalen.

Sekken er i rette hender igjen, og jeg kiket ikke :-)

Gjest jeg synes hn var flink

Jeg holdt på å si "så flink du er", men så ombestemte jeg meg - det burde ha vært en selvfølge at du ikke kikket...

Egentlig kan vel godt folk få skryt når de gjør noe positivt - uansett om det er en selvfølge. Vi er generelt flinke til å påpeke alt som ikke er bra, mens vi ikke er så flinke til å påpeke det som er bra. Så om noen har lyst til eller tenker på å gjøre noe som er galt men ikke gjør det, synes jeg godt de kan få skryt for ikke å ha gjort det. Bedre med belønnelse en straff, mener nå jeg :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...