Gå til innhold

Hva kan det komme til å koste?


Gjest Tannpanikk

Anbefalte innlegg

Gjest Tannpanikk

Jente på 31 som fullstendig har "misligholdt" tennene mine:(

Har ikke vært hos tannlege siden jeg ble innkalt mens jeg gikk på ungdomsskolen, bortsett fra en gang jeg fikk en midlertidig fylling, for sikkert 12 år siden. Dette bærer selvsagt tennene preg av, og nå er det gått så langt at jeg ser ikke noen mulighet til å økonomisk kunne ha mulighet til å få rettet opp alt som (sikkert) må gjøres.

Tror jeg har hull i samtlige tenner. Hva gjør jeg? Hva kan det komme til å koste?

Skjønner ikke hvordan dett ekunne skje, jeg er ellers pertentlig som få... (Må bare si til mitt "forsvar" at dette er ikke noe som vises, fikk senest i forrige uke kompliment for hvor pene tenner jeg hadde) (de skulle bare visst)

Er så fortvilt og lei meg, ser ingen løsning på dette:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest mandolina

Gå til tannlegen og få et overslag over hva tannbehandlingen vil koste totalt.

Deretter kan du avtale med tannlegen at du får ordnet en tann om gangen evt en hver måned, så får du utgiftene fordelt over et lengre tidsrom.

Det er sikkert ikke nødvendig å reparere alle tennene på en gang, når du har gått med de i så mange år.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja... En fylling i en fortann betalte jeg vel ca. 700,- (???) for tidligere i år, tror jeg. Eller rundet jeg en tusing?

Rotfylling av jeksel kostet 3600,- for et par år siden. Skal du fikse alle tennene blir det styggdyrt. Kost på deg en time hos tannlegen og få ham/henne til å komme med en kostnadsoversikt så du har litt å gå ut ifra i alle fall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er liksom ingen annen løsning enn å gå til tannlegen og betale det det koster. Uansett, det vil uansett bli større skader og desto mer å betale jo lenger du lar det gå...

Er du forresten sikker på at det er hull i alle tennene da? Jeg selv gjorde det samme som du, det gikk 13 år eller noe fra jeg ble innkalt til skoletannlegen til jeg selv bestilte en ny time, og jeg hadde ikke ett eneste hull - han bare pusset litt tannstein:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tannpanikk

Det er liksom ingen annen løsning enn å gå til tannlegen og betale det det koster. Uansett, det vil uansett bli større skader og desto mer å betale jo lenger du lar det gå...

Er du forresten sikker på at det er hull i alle tennene da? Jeg selv gjorde det samme som du, det gikk 13 år eller noe fra jeg ble innkalt til skoletannlegen til jeg selv bestilte en ny time, og jeg hadde ikke ett eneste hull - han bare pusset litt tannstein:-)

Nei det er jo _liksom_ ikke det da..:/

Jeg er ikke sikker på at det er hull i alle nei, har ingen tannverk eler noe vondter, men de ser skrekkelig dårlige ut da, råtne nærmest enkelte + små brune flekker på utsiden av noen tenner...

Usj, ekkelt å sette ord på at jeg har latt det forfalle sånn:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jo _liksom_ ikke det da..:/

Jeg er ikke sikker på at det er hull i alle nei, har ingen tannverk eler noe vondter, men de ser skrekkelig dårlige ut da, råtne nærmest enkelte + små brune flekker på utsiden av noen tenner...

Usj, ekkelt å sette ord på at jeg har latt det forfalle sånn:(

Jeg skjønner at du synes det er ekkelt, tennene har jo veldig mye å si i forhold til hvordan vi liker å fremstille oss selv.

Men likevel, dette skjer med mange etter at de ikke lenger automatisk blir innkalt til tannlegen:-) Men ta den første turen dit, få han til å få en oversikt og bli informert om hva som må gjøres. Så kan du ta, som noen andre her sa, litt pr måned så kanskje du får delt utgiftene over tid.

Når du er ferdig med dette, ber du tannlegen kalle deg inn årlig, slik at du automatisk blir satt opp på time og slipper forfallet en gang til.

Lykke til:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest bikku

Hvis du ikke er avhengig av å gå til én bestemt tannlege som du er trygg på, så tror jeg at jeg ville ha forhørt meg litt og fått anbud fra et par tannleger og høre hvilke betalingsordninger de kan tilby.

Det sliter på å gå og bære på sånt og grue seg, så kom i gang. Hadde en kjærest en gang som jeg sparka avgårde til tannlegen fordi han hadde så mange dårlige tenner. Vi var nyutdanna, og hadde dårlig råd. Han fikk ei grei nedbetalingsordning, og flotte tenner som har holdt siden. Forholdet har for lengst tatt slutt, men jeg vet at han fortsatt er takknemlig for at han fikk det nødvendige sparket bak til å ta tak i tide.

Så kom deg avgårde du! Begynn å nøste i en ende og orientere deg, som du gjør her. Så blir det så mye greiere når du bare kommer i gang. Du kommer ikke til å angre, selv om det nok blir ganske dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Milky Way

Du kan kontakte den offentlige tannlegen der du bor (skoletannlegen). de tar inn vanlige pasienter også, men de er siste-pri, så det er ikke sikkert de kan tilby noe. Men det koster hvertfall ikke mye ta en telefon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest tannlegeskrekk ja

Var i samme situasjon som deg for 1 år tilbake.

Har hatt tannlegeskrekk i alle år etter en ubehagelig hendelse.

Hadde så mye tannverk tilslutt at jeg måtte til tannlegen.

De bakerste jekslene måtte jeg trekke, de hadde smuldret opp.

Hadde noen hull utenom også.

Det kom på ca. 2500 tilsammen ca. Ikke så skrekkelig dyrt som jeg hadde trodd.

Jeg gikk til skoletannlegen, en meget dyktig sådan. Han jobbet kjapt og effektivt og fikk meg til å føle meg veldig trygg.

Desverre har han nå sluttet :-(

Måtte derimot ha en ny rotfylling nå, visste det ville komme, men mått henvises til spesialist pga. av trange nervekanaler. Har vært der 2 ganger og det har kostet meg 6000 kr!! Og må tilbake en tredje gang også.

Vil absolutt anbefale deg å ta kontakt med den offentlig tannklinikken på ditt hjemsted. Du sparer en del kroner på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Rafens

En kompis av samboeren min sto ovenfor det samme som deg. Hadde ikke vært hos tannlegen på flerfoldige år og flere tenner var ødelagt. Å få rettet opp alt kostet godt over 40 000 kr. Han gikk til en tannlege der man kan få ta utgiftene på avbetaling. Det kommer ingen renter i tillegg om man betaler alt innen ett år, altså ca. 4000 kr. pr. mnd. for ham det gjalt i denne saken.

DYRT er det, men det blir ikke billigere av å vente enda lengre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...