Gå til innhold

Er venninna mi blitt sjuk igjen? Shizofreni

Anbefalte innlegg

Gjest Grønn iris

Jeg har ei nær venninne som ble svært sjuk da hun var 20 år gammel. Hun ble innlagt på skjermet og var der i 6 mnd og deretter i 2 år på psykistrisk sykehus. Hu har jo fungert ganske bra etter det, men vil måtte ta medisin resten av livet.

Jeg vet ikke mer enn at hun har en shizofreni - diagnose. Hun har gått på skole, men måtte avslutte studiene da praksisperioden ble for krevende. Hun har strevd litt med å få jobb og har noe tvil på om forholdet til forloveden vil vare.

Jeg lurer på om hun kan få tilbekefall og bli syk selv om hun tar medisinen sin. Hva er symptomene jeg skal se etter? Jeg skjønner at det kan være vanskelig å si noe generellt.

Kan stress og bekymringer være utløsende årsaker og gjøre at hun blir sjuk igjen?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...