Gå til innhold

Jeg tror ikke jeg har gitt dem nok mat...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest mora2

''- Treåringen kom naken på døra og spurte om han kunne få bo her, forteller nabo Karen Butler til Reuters. Andre forteller at den lille gutten kunne komme og spørre om mat, og at han stort sett fikk løpe rundt uten tilsyn. ''

Enda et ekselmpel på at folk bryr seg for lite...

Fy faen, jeg blir så forbanna.....

''- Treåringen kom naken på døra og spurte om han kunne få bo her, forteller nabo Karen Butler til Reuters. Andre forteller at den lille gutten kunne komme og spørre om mat, og at han stort sett fikk løpe rundt uten tilsyn. ''

Enda et ekselmpel på at folk bryr seg for lite...

Fy faen, jeg blir så forbanna.....

Jepp. *Stolt av eksen sin som faktisk ringte barnevernet ang. naboen*

Annonse

Gjest Grågrønn

Rart at bestemoren fikk ta over omsorgen. Må være noe rart med henne også, når hun ikke har fanget opp forholdene i heimen til barn og barnebarn tidligere.

Jeg tenkte også på det, men det kan jo være forhold vi ikke kjenner til. For eksempel kan det være hun bor langt unna, og ikke er så hyppig involvert i livene deres osv......hvis moren har klart å skjule ting osv...

Faren må ha vært 17 år når det første barnet kom, og moren 19. Deretter har de fått 6 barn.... :-/ Uff. Og det er jo veldig rart at ingen har gått inn til barna på over en uke, ikke de andre barna heller. Merkelig hele greia. Og trist. For en smerte de må ha følt, de små.

I utgangspunktet virker det rart at hun får omsorgen ja....menmen....

hidi, the scorpion

Vi har slike historier i Norge også. Forskjellen er at da er det barnevernet som blir uthengt.

''Vi har slike historier i Norge også. Forskjellen er at da er det barnevernet som blir uthengt.''

At barn i dagens Norge har sultet ihjel, eller at de ikke gjør det pga vårt glimrende barnevern?

Tror barnevernet gjør både godt/vondt, og i mange alvorlige tilfeller er de totalt fraværende....

Rart at bestemoren fikk ta over omsorgen. Må være noe rart med henne også, når hun ikke har fanget opp forholdene i heimen til barn og barnebarn tidligere.

Enig i at det er rart bestemoren fikk overta omsorgen, men jaggu er det rart at ikkje noen har merka noe med de fire andre barna heller.

Annonse

Jeg tenkte også på det, men det kan jo være forhold vi ikke kjenner til. For eksempel kan det være hun bor langt unna, og ikke er så hyppig involvert i livene deres osv......hvis moren har klart å skjule ting osv...

Faren må ha vært 17 år når det første barnet kom, og moren 19. Deretter har de fått 6 barn.... :-/ Uff. Og det er jo veldig rart at ingen har gått inn til barna på over en uke, ikke de andre barna heller. Merkelig hele greia. Og trist. For en smerte de må ha følt, de små.

I utgangspunktet virker det rart at hun får omsorgen ja....menmen....

Men tenkt deg selv hvis du hadde hatt "barn" på 17 og 19 år, som fikk 6 barn. Det i seg selv er bekymringsfullt nok og det er da vanlig å snakke sammen på telefonen, selv en bor langt unna hverandre. En mor kjenner vel sine barn såpass godt at de vil merke hvis noe ikke er helt bra?

Mine foreldre bor også langt unna, men moren min ringer ofte bare for å spørre hvordan det står til og ringer også for å snakke med barnebarna innimellom. Ikke fordi hun bekymrer seg for oss, men fordi hun har lyst til å høre hvordan det står til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...