Gå til innhold

psykopati

Anbefalte innlegg

Gjest korni
Skrevet

bare noen ord om psykopat her, korriger meg om jeg tar feil; Psykopat er egoisme. Psykopater har en egoistisk virkelighets oppfatnig. Alt de sier og gjør er til deres egen fordel. Og de bruker alle triks for å verne om sitt ego, inkludert løgner, ekspropriering av skyld m.m Alt handler om å bli godt likt av omgivelsene. Psykopatene har ett offer, som de utnytter og bruker til egen fordel, og ofte er det ektefellen. Psykopater har ikke evne til å gi kjærlighet, fordi de kan bare elske seg selv, alt handler om deres behov og lyster. De projiserer sine egne dårlige egenskaper og sine egne vanskelige følelser over på offeret, slik at de får tømt driten ut av seg. Offeret blir utslitt og i konstant stress over å forsvare seg mot anklager og streve med å leve opp til psykopatens krav. Veldig ofte er det offeret som blir affektert og syk, det er denne som havner i psykiatrien, mens psykopaten går fri, ingen kan tro noe vondt om han! Han er et dobbelt menneske som viser en flott side overfor omverdenen, mens hans indre hat tar han ut i det skjulte på offeret. Han er ekspert på å skape allianse mot offeret, han kan få alle til å tro at han er grei, og at det er offeret som lyger. Selv lyger han i stort sett alt han sier. Men han er så flink til å lyge, at man må faktisk kjenne sannheten for å høre at det er løgner. Alle hans løgner går ut på å vri sannheten til slik at den passer best for han selv, og hans rennome`. Han er rigid, er ikke lett å få til å forstå. Han tåler ikke kritikk, kritikk besvarer han med enten surhet/taushet eller personangrep tilbake. Han innrømmer absolutt ikke feil, det er bare alle andre som gjør noe galt. Han påpeker andres feil, begynner setninger med "du er..." "du vil.." "du mener.." osv. Han projiserer, derfor sier han slik "du vil bare ha viljen din i alt, du tåler ikke å bli motsagt, du tror du alltid har rett, du tenker bare på deg selv, du vil bare at alle andre skal gjøre alt for deg!" Altså, egentlig forteller han om seg selv, når han projiserer. Han er ekspert på å psyke ut den andre, gjøre den andre til problemet. Han har oftest en forhistorie, men en brutal far i barndommen, og en overbeskyttende mor som han er avhengig av. Han er autoritær, er ikke empatisk og forståelsesfull, det han sier er rett!. Uforsvarlig foreldreadferd, han setter både ungenes og eget liv i fare med sin skjødesløshet. Ellers er han ofte meget sjarmerende og morsom, ofte midtpunktet som får all oppmerksomhet, eller han kan få medlidenhet, han vekker ofte morsinstinkt hos kvinner! Han kan lure hvemsomhelst. Men den som er bossbøtten for hans indre hat og innbitte sinne, den blir syk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja var ikke det godt sagt, så vet ikke jeg!

Jo no var du riktig flink, bortsett fra to ting.

Du skriver uten mellomrom, og det er slitsomt å lese.

Du skriver konsekvent han, det kan likegodt være en hun.

Gjest Grønn iris
Skrevet

Ja var ikke det godt sagt, så vet ikke jeg!

Ja, det var skikkelig godt skrevet og jeg er ikke lenger i tvil om at faren min er psykopat...

Sannheten er befriende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...