Gå til innhold

Det og gå skylda

Anbefalte innlegg

Gjest kjemper'n

Har litt problemer om dagen men jeg skal klare det. Fikk meg en på tryne for noen dager siden, da min egen mor mener jeg selv er skyld i at jeg ikke har det bra, at jeg har psykiske problemer. Det var det siste jeg trengte og få akkurat nå ifra henne.

Som liten har hun sendt meg alle ferier til sin psykopatiske mor. Jeg tror hun gjorde det for selv og ha god sammvittighet for at hun ikke tok seg av sine foreldre. Hun har aldri hatt noe omgang med de siden hun var ungdom men meg sendte hun bort i alle ferier. Det skal sies at jeg ville det også, men ser nå i voksen alder at jeg hadde det ikke bra. Jeg trodde jeg hadde det bra, og så var jeg jo snill og hjelpsom mot mine besteforeldre som ikke hadde andre. Hvor dumsnill går det ann og bli? Jeg flyttet nærm,ere de da jeg ble stor for og ta meg av de. Syntes synd på de, men etterhvert har jeg forstått at bestemor ikke er som alle andre. Jeg er utnyttet ifra jeg var liten. Og nå føler jeg at min mor faktisk har brukt meg.

Er det min skyld at jeg har fått problemer, fordi jeg har prøvd og være snill og hjelpsom?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309119-det-og-g%C3%A5-skylda/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest En fast bruker

Sier du at nåværende psykiske problemer kommer av bestemmelser din mor gjorde om sommerferien da du var liten?

Og blir fornærma når hun sier at du faktisk må ta litt ansvar selv, og ikke bare lete etter noen å skylde ting på?

Jeg tror kanskje at moren din har et poeng jeg. Det å bli voksen handler bl.a. om å ta ansvar. Og jeg tviler på om du blir så mye bedre før du innser at det er du som lever ditt liv, ikke alle andre.

Gjest kjemper'n

Takker for de som gir meg god og konstruktiv tilbakemelding. Noen av dere har nok liten erfaring og liten empati, det viser svarene deres. Jeg velger som D*litith sier og se fremover, og jeg skal klare det. Tar nok situasjonen opp med psykiateren og psykologen for de kjenner min livshistorie. Rart at en som er utsatt for psykopatens hånd ikke skal bli sett på som likeverdig som en som har opplevd overgrep. Det er liksom mer synd på dere. Dette forstår jeg ikke

Annonse

Gjest hitmaker

Takker for de som gir meg god og konstruktiv tilbakemelding. Noen av dere har nok liten erfaring og liten empati, det viser svarene deres. Jeg velger som D*litith sier og se fremover, og jeg skal klare det. Tar nok situasjonen opp med psykiateren og psykologen for de kjenner min livshistorie. Rart at en som er utsatt for psykopatens hånd ikke skal bli sett på som likeverdig som en som har opplevd overgrep. Det er liksom mer synd på dere. Dette forstår jeg ikke

Hvor har du det fra? Er det et poeng i seg selv å være "den det er mest synd på"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...