Gå til innhold

Labile psykiatere

Anbefalte innlegg

Det må være vanskelig å være psykiater/psykolog. Jeg regner med at de læres opp til å være objektive ovenfor pasientene, men en dårlig dag kan heller ikke de skjule.

Noen av dere som føler at dere må trå litt forsiktig innimellom? Når jeg tenker meg om må faktisk vi som pasienter ta litt ansvar i forhold til vår behandler også. De er bare mennesker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309138-labile-psykiatere/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest kaotika

Psykiateren min har jeg ikke oppfattet som labil, men noen ganger litt usikker selv om han i det store og hele fremstår ganske stødig. Han er jo bare et menneske han og. Det må være tungt å ha ansvaret for mange menneskers medisineringer og behandling og en kan vel ikke unngå å gjøre noen feil i det store løp. Og dessuten får vel de fleste som jobber med mennesker en del pepper. Så en bør vel ha en god psyke og et stabilt sinn og forståelse som gjør at de ikke tar ting personlig.

Jeg kan bli frustrert og sint, men passer alltid å si at det ikke er personlig ment. Jeg føler også at jeg kan si i fra om ting han har sagt som ikke stemmer, uten at det er ment personlig. Men på den andre side har vel ikke en behandler rett til å hevne seg på en pasient som er vanskelig. Noen pasienter vet vel rett og slett ikke bedre. Men jeg gjør det, så da passer jeg litt på at jeg ikke bruker personen som søppelbøtte i tide og utide.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309138-labile-psykiatere/#findComment-2518689
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...