Gå til innhold

Behandling: hjelp eller opprettholdelse

Anbefalte innlegg

Det var ikke ment som kritikk fra min side, Orio :-)

Som du kanskje husker, så var jeg ganske kritisk til det behandlingsopplegget du hadde før nyttår, særlig det at du ikke ble hørt på dine egen synspunkter og at det virket som om ressurssiden din ikke ble utnyttet. Alt du har skrevet etter den tid, har gitt meg inntrykk av at dette nå er helt annerledes.

Det er selvfølgelig ikke noe galt i at du diskuterer behandling med andre både her på nettet og ellers. Men aller viktigst er det å diskutere disse temaene med behandleren din, og det er godt å høre at du gjør det :-)

Håper du får en fin søndag!

Nå måtte jeg gå tilbake og lese hva jeg hadde skrevet. Gjennomskuet du at jeg følte det du skrev som kritikk, altså? :- )

Jeg som prøvde å ikke komme for mye i forsvarsposisjon, minnet meg selv om at jeg har veldig lett for å tolke ting negativt (uten at det er grunn for det).

Jeg har stor tro på den behandlingen jeg nå får, jeg opplever at jeg blir lyttet til og "tatt på alvor" (jeg blir ikke overprøvet når jeg sier at ting er vanskelig, f.eks.), og jeg blir tatt med på råd i forhold til hvordan behandlingen skal legges opp, hva slags behandling jeg skal få og ellers hvordan forskjellige situasjoner som oppstår i blant skal håndteres. (Og siden jeg har stor tillit til behandleren min, både faglig og menneskelig, og jeg ikke har følt meg presset i noen bestemt retning, har det vært enkelt å følge de rådene jeg har fått.)

Fortsetter under...

Nå måtte jeg gå tilbake og lese hva jeg hadde skrevet. Gjennomskuet du at jeg følte det du skrev som kritikk, altså? :- )

Jeg som prøvde å ikke komme for mye i forsvarsposisjon, minnet meg selv om at jeg har veldig lett for å tolke ting negativt (uten at det er grunn for det).

Jeg har stor tro på den behandlingen jeg nå får, jeg opplever at jeg blir lyttet til og "tatt på alvor" (jeg blir ikke overprøvet når jeg sier at ting er vanskelig, f.eks.), og jeg blir tatt med på råd i forhold til hvordan behandlingen skal legges opp, hva slags behandling jeg skal få og ellers hvordan forskjellige situasjoner som oppstår i blant skal håndteres. (Og siden jeg har stor tillit til behandleren min, både faglig og menneskelig, og jeg ikke har følt meg presset i noen bestemt retning, har det vært enkelt å følge de rådene jeg har fått.)

:-)

Gjest hitmaker

Det kan du ta helt med ro, ikke noe av det du skrev har bidratt til destruktivitet, i alle fall ikke for min del. Det var veldig nyttig og tankevekkende å diskutere med deg. :- )

Ok, det var kjekt å høre:) Hvordan går det ellers med deg?

Ok, det var kjekt å høre:) Hvordan går det ellers med deg?

Veldig opp og ned for tiden, akkurat nå litt opp igjen. Alt virker ikke like håpløst, og jeg tror jeg har nytte av den kognitive terapien. Kan absolutt anbefales, med en kompetent terapeut.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...