Gå til innhold

psykopati

Gjest ArcticSummer/Pingvin79

Anbefalte innlegg

Gjest ArcticSummer/Pingvin79
Skrevet

ser at det er en del diskusjoner om pyskopati på DOL; 1) psykopati finnes, de som mener det ikke finnes er naive og feilinformerte, eller kanskje de er det selv, (vi lever jo i en nokså dyssosial verden da) hjernescanninger via PET, EEG og spinal taps, viser at fenomenet eksisterer og at dette er en undervurdert diagnose. 2) så til debatten der man setter offer for psykopati opp mot overgrepsoffer. Jeg var samboer med en psykopatisk jente, hun tok abort da hun var 3 måneder gravid rett og slett for å straffe meg etter en relativt banal krangel som jeg slett ikke ønsket, hun forventet selvsagt at forholdet skulle fortsette som før, alternativt at hun skulle får overta huset dritbillig, og hun gned aborten inn med rå sadisme pr tlf 3 ganger, med mine foreldre som vitne, jeg har vært sykemeldt og måtte på legevakten og har måttet ty til tabletter. Hun har derimot vært fullt oppegående og hatt fokus på å karre til seg mest mulig ressurser, mens jeg strigråt og hylskrek og var sengeliggende dag og natt og fikk pleie 24 timer i døgnet. Men jeg mener å sette det ene opp mot det andre er feil, jeg har kommet med gode inspill til andre som sliter, og jeg ble kjent på et nettsamfunn med ei som ble voldtatt og som nå går på antidepressiva, det er litt terapi i det også å hjelpe andre slik jeg hjelper henne, jeg er ikke så opptatt av å sette det ene opp mot det andre, men jeg vil bare oppfordre folk til å hjelpe andre da det er givende og er litt terapi i det også. Å finne noen å hjelpe er terapi i seg selv.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...