Gå til innhold

Desperat...

Gjest ikke kjeft på meg

Anbefalte innlegg

Gjest ano i dag

Det som skjer når jeg tar remeron og cipralex er at jeg blir kjempetrøtt og sovner. Garantert at jeg på en vanlig kveld er i seng og sover en time etter at jeg har tatt dem. Det er slik jeg reagerer på dem. Jeg greide å holde meg i ro med en film i går kveld, til jeg ble så trøtt at jeg sovnet. Yuhu!

Da vil jeg tro det er den dobbelte dosen med remeron som gjør deg trøtt. Remeron har søvnighet som opptrappingsbivirkning, meg bekjent. Jeg vet ikke dosen din der. For alt jeg vet er den så liten at det er legemessig greit å forhøye den litt enkelte dager hvis du trenger ro og søvn. Men gå da for guds skyld til legen din og spørr om du kan gjøre det, eller om han har andre alternativer for deg.

Å ta mer av cipralex isolert sett ville for de fleste gitt mer fysisk og psykisk uro og ubehag. Det blir som å trappe opp alt for raskt og uvettig og få en haug med opptrappingsbivirkninger på kjøpet. Det må du aldri prøve på. For hver tablett du tar vil du bare oppnå det motsatte av hva du ønsker.

Hvis du trenger ro og å få sove når du har disse dårlige stundene dine, er kanskje vallergan et ufarlig og godt alternativ for deg. Det tar to til fire timer før det virker, men da blir de fleste rimelig slått ut. Det kan legen skrive ut til deg. Funker meg bekjent greit sammen med de andre medisinene dine.

Ellers må du etter en skikkelig gråtestund prøve å vende de om til å bli et beroligende middel istedenfor det motsatte. På et eller annet tidspunkt når nok er nok, setter du deg ned i en stol, med tv på for eksempel, og lar virkningen over en times gråt få komme. Det kan være god beroligende virkning i langvarig gråt, men man må sette seg ned og kjenne på den etter en stund.

For deg ville jeg holdt meg langt unna alt av benco, det vil si sobril/valium, xanor og sovemidler som imovane og stilnoct.

Dette er ikke medisiner for deg. Du må først lære deg å håndtere disse følelsene dine bedre. Så for din egen skyld, hold deg unna disse. De er ikke noe for deg.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309239-desperat/page/2/#findComment-2519913
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Jeg får det så vondt, og så klarer jeg ikke la være, selv om det er en mild form for utagering.

Blir helt desperat etter å takle disse følelsene, og gjør alt jeg kan for å få de bort.

Men neste gang skal jeg forsøke å vente til det går over......

Takk for svar.

Om noen holdt en pistol mot deg og sa at nå holder du kjeft og tar det med ro.... Hadde du ikke da klart å kontrollere utageringen?

Denne tenkemåten kan være en grei måte å avsløre sine egne kan-ikke-løgner.

mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309239-desperat/page/2/#findComment-2520552
Del på andre sider

Gjest megmegmegmeg

Om noen holdt en pistol mot deg og sa at nå holder du kjeft og tar det med ro.... Hadde du ikke da klart å kontrollere utageringen?

Denne tenkemåten kan være en grei måte å avsløre sine egne kan-ikke-løgner.

mvh

Jeg klarer som regel alltid å kontrollere meg i pressede situasjoner. Reagerer kaldt og korrekt....

Det er jo noe av problemet....

Det er i ettertid disse vonde reaksjonene kommer. På truende situasjoner som jeg har vært i.

Han sa at jeg overhode ikke hadde boarderline trekk, så da er det vel normalt med vonde vonde følelser innimellom da....

Psykologen sa at det var normalt at man reagerte sterkt og hadde behov for å snakke med noen når jeg "husker" vonde ting....så da er jeg igrunnen like langt. Det jeg forsøker på dol, er jo å få kontakt/bli sett, men ofte har det jo ikke den virkningen, for jeg skjønner at man blir skeptisk/ikke ønsker å svare på slike innlegg som jeg kan komme med når jeg har det vondt...

Men jeg skal forsøke å tenke at det går over, og ikke poste for å få det ut av systemet, tror det er vikig for meg. :-)

Ha det godt Pielill.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309239-desperat/page/2/#findComment-2520560
Del på andre sider

Gjest ikke kjeft på meg

Da vil jeg tro det er den dobbelte dosen med remeron som gjør deg trøtt. Remeron har søvnighet som opptrappingsbivirkning, meg bekjent. Jeg vet ikke dosen din der. For alt jeg vet er den så liten at det er legemessig greit å forhøye den litt enkelte dager hvis du trenger ro og søvn. Men gå da for guds skyld til legen din og spørr om du kan gjøre det, eller om han har andre alternativer for deg.

Å ta mer av cipralex isolert sett ville for de fleste gitt mer fysisk og psykisk uro og ubehag. Det blir som å trappe opp alt for raskt og uvettig og få en haug med opptrappingsbivirkninger på kjøpet. Det må du aldri prøve på. For hver tablett du tar vil du bare oppnå det motsatte av hva du ønsker.

Hvis du trenger ro og å få sove når du har disse dårlige stundene dine, er kanskje vallergan et ufarlig og godt alternativ for deg. Det tar to til fire timer før det virker, men da blir de fleste rimelig slått ut. Det kan legen skrive ut til deg. Funker meg bekjent greit sammen med de andre medisinene dine.

Ellers må du etter en skikkelig gråtestund prøve å vende de om til å bli et beroligende middel istedenfor det motsatte. På et eller annet tidspunkt når nok er nok, setter du deg ned i en stol, med tv på for eksempel, og lar virkningen over en times gråt få komme. Det kan være god beroligende virkning i langvarig gråt, men man må sette seg ned og kjenne på den etter en stund.

For deg ville jeg holdt meg langt unna alt av benco, det vil si sobril/valium, xanor og sovemidler som imovane og stilnoct.

Dette er ikke medisiner for deg. Du må først lære deg å håndtere disse følelsene dine bedre. Så for din egen skyld, hold deg unna disse. De er ikke noe for deg.

Mvh

Takker for utfyllende svar. Etter samtale med legen min har han bestemt at remeronen skal fjernest, cipralexen skal trappes opp til 15 mg og jeg skal få atarax. Håper ataraxen og opptrappingen virker. Ellers må jeg også slutte å drikke alkohol og begynne på antabus. Er motivert...men samtidig sketisk på om dettte vil virke. Har til nå sovet veldig godt etter at jeg begynte på cipralex. Håper det fortsetter selv om remeronen blir tatt vekk.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309239-desperat/page/2/#findComment-2521697
Del på andre sider

Gjest ano i dag

Takker for utfyllende svar. Etter samtale med legen min har han bestemt at remeronen skal fjernest, cipralexen skal trappes opp til 15 mg og jeg skal få atarax. Håper ataraxen og opptrappingen virker. Ellers må jeg også slutte å drikke alkohol og begynne på antabus. Er motivert...men samtidig sketisk på om dettte vil virke. Har til nå sovet veldig godt etter at jeg begynte på cipralex. Håper det fortsetter selv om remeronen blir tatt vekk.

Jeg håper også det, for din skyld. 10 mg cipralex er jo ganske lite, så det høres fornuftig ut med 15 mg. Hvis du ikke er søvnforstyrret på 10mg er det sikkert ikke utenkelig at den bivirkningen uteblir på 15 mg også. Uansett vil ataraxen gjøre deg trøttere, samtidig som den har litt angstdempende virkning. Den kan nok også erstatte litt av den søvndempende virkningen som remeronen kanskje har hatt.

Og så har vi alltid denne muligheten til å jobbe med kontroll over tankene våre, for igjen å kontrollere følelser og handlinger. Uansett medisinering må vi det.

Jeg ønsker deg lykke til!

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309239-desperat/page/2/#findComment-2521959
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...