Gå til innhold

Når man trenger en medisinsk uttalelse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Om du tenker i forbindelse med NAV, så holder det som regel ikke. De ønsker en psykiaters uttalelse. Er du i tvil så skaff deg en psykiaters uttalelse uansett så slipper du å gjøre dette 2 ganger.

Nope, ikke Nav. Og - det er ganske vanskelig å komme til psykiater på timen, ifht. fastlegen.

Nope, ikke Nav. Og - det er ganske vanskelig å komme til psykiater på timen, ifht. fastlegen.

Jeg går ikke til psykiater. Jeg er ikke så syk. Jeg har tidligere gått til psykolog.

Jeg er oppegående og relativt "frisk". Jeg er ressursterk. Men jeg er også forbanna. Forbanna på "alle" som stigmatiserer meg /oss (føler jeg) fordi jeg sliter med nervene.

Annonse

Gjest xbellax

Hvem er det som skal ha uttalelsen? Dersom du skal sende den til en offentlig instans, forsikring, gudvethva, så ville jeg ringt de psykiaterene som driver privat, der har du gjerne større sjanse for å komme inn. Evt ville jeg bedt min primærlege søkt for time hos meg hos poliklinikken for uttalelsen.

Gjest togli

Det må den som krever uttalelsen svare på.

Mener du at joop66 selv kan avgjøre om fastlegen eller psykiateren kan skrive en medisinsk uttalelse? Altså dvs. at de begge har formell kompetanse til å gjøre dette? Det var vel egentlig det joop66 lurte på.... tror jeg?

Mener du at joop66 selv kan avgjøre om fastlegen eller psykiateren kan skrive en medisinsk uttalelse? Altså dvs. at de begge har formell kompetanse til å gjøre dette? Det var vel egentlig det joop66 lurte på.... tror jeg?

Det er vel ikke joop66 som krever en medisinsk uttalelse, men f.eks. NAV eller et forsikringsselskap. Hva en medisinsk uttalelse bør inneholde og hvem som bør skrive den er avhengig av i hvilken sammenheng den trengs. De som skal bruke informasjonen vet som regel noe om dette.

mvh

Gjest togli

Det er vel ikke joop66 som krever en medisinsk uttalelse, men f.eks. NAV eller et forsikringsselskap. Hva en medisinsk uttalelse bør inneholde og hvem som bør skrive den er avhengig av i hvilken sammenheng den trengs. De som skal bruke informasjonen vet som regel noe om dette.

mvh

Aha, da misforsto jeg. Tenkte det var joop(?) som trengte en slik uttalelse pga f.eks. tilrettelegging på jobb e.l.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...