Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 20 cm lavere enn deg og er ikke så spinkelt bygget som deg, så _jeg_ hadde med stor sannsynlighet sett ut som et levende skjelett om jeg veide 42 kg....

Ok, sånn og forstå. Du er tilgitt;-)

Videoannonse
Annonse
Gjest togli
Skrevet

Ble nesten litt provosert jeg. Er ikke undervektig jeg heller, men naturlig tynn og det har jeg alltid vært.

Ja, det er akkurat det. Kropper er så forskjellige. Noen kan legge på seg ti kilo og det fordeler seg jevnt utover. Hadde jeg gått opp ti kilo, så hadde jeg sett skikkelig gravid ut ;)

Skrevet

Ja, det er akkurat det. Kropper er så forskjellige. Noen kan legge på seg ti kilo og det fordeler seg jevnt utover. Hadde jeg gått opp ti kilo, så hadde jeg sett skikkelig gravid ut ;)

Tør ikke tenke på hvordan jeg hadde sett ut med 10 kilo til... *Lille Trille*

Gjest togli
Skrevet

Dette er mobbing Lillemus:-) Ikke noe mer pent å si det, enn å kalle noen tykk.

Heldigvis er jeg såpass gammel at jeg ikke tar meg nær av det, men kan berolige deg med at jeg ikke ser ut som et levende skjellet.

Nå mener hun jo at hennes kropp ikke passer til å ha en BMI på 18. Din kropp passer det sikkert :) Er jo derfor BMI egentlig ikke sier så altfor mye ;)

Skrevet

Nå mener hun jo at hennes kropp ikke passer til å ha en BMI på 18. Din kropp passer det sikkert :) Er jo derfor BMI egentlig ikke sier så altfor mye ;)

Ja, forsto det nå:-)

Aliza1365380759
Skrevet

Oj, ja, det var litt av et avvik ;-)

Nå skal det jo sies at jeg trente "over gjennomsnittlig mye" og at jeg får muskler ganske fort, og at jeg nå ikke trener overhodet. Jeg har på en måte gått fra "maks" muskler til "ingenting".

Skrevet

Du synes sikkert jeg spør dumt, men jeg er helt på bærtur når det gjelder hva og hvor ofte jeg skal spise. Greier ikke svelge brød (angst for å bli kvelt), men får i meg fiber gjennom noen knekkebrød i uken. Hvor mye bør jeg minimum spise hver dag? og holder det med tre ganger for dag? For tiden har jeg nok med et måltid for dag, men nå satser jeg virkelig på et nytt og bedre liv.

Grunnen til at jeg spør er fordi jeg skal begynnte på antabus i neste uke, og jeg har opplevd før at jeg har rast ned i vekt ved alkoholstopp.

Veier 60 nå... men er det så veldig farlig om jeg skulle gå ned til 55 slik jeg har vært mang en gang? Hva kan skje i såfall?

Har tatt blodprøver for noen uker siden og de viste normale verdier.

Neida, om du går ned til 55 kg er det overhodet ikke helsefarlig. :o) Ifølge bmi-kalkulatorer er du da undervektig, men ikke bli stressa av den grunn, bare prøv å få i deg litt mat så du kommer deg sakte, men sikkert litt opp i vekt igjen.

Men et par-tre knekkebrød i uka gir ikke på langt nær nok fiber til at fordøyelsessystemet ditt skal fungere skikkelig. Ideelt sett bør man spise 3 gode måltider om dagen + 2 mellommåltider, men siden du er vant til å spise bare en gang så skal du ikke tenke på det ennå. Prøv å få i deg to måltider om dagen i første omgang, deretter kan du øke forsiktig på når du føler at du klarer det. :o) Frokost - mellommåltid (en frukt eller grønnsak) - lunsj - mellommåltid (yoghurt, frukt eller grønnsak) - middag og evt. en liten kveldsmat i form av et knekkebrød eller to f.eks. Bedre å spise lite og ofte enn sjeldent og mye.

Som en start kan kanskje proteindrikker fra apoteket være noe for deg? Lykke til! *Klem*

Skrevet

Well, jeg vet nøyakig hvordan jeg hadde sett ut med 10 kilo til. Jeg hadde fått en rompe så stor at jeg måtte betalt veiavgift....!

Skrevet

Well, jeg vet nøyakig hvordan jeg hadde sett ut med 10 kilo til. Jeg hadde fått en rompe så stor at jeg måtte betalt veiavgift....!

*Hyler av latter* Jeg får det også mest over hoftene om jeg legger på meg.

Gjest imzedimze
Skrevet

.... Og så har du meg, som definitivt var for brei over rompa og for rund i kinnene med en BMI på 28. Da jeg rundet 25 på vei nedover syns jeg fremdeles jeg var litt i overkant, mens min mor derimot syns at jeg var akkurat passe. ;-) Nå er jeg et eller annet sted mellom 21 og 21,5 og syns selv jeg er akkurat passe. (mens min mor syns jeg ser ut som jeg har langt framskreden anoreksia, men det er vel muligens typisk mødre?!)

Så for meg passer de der over/undervektsgreiene med BMI på en prikk.

Men er enig i at det er dumt å se seg blind på bare det. Det vil alltid være variasjoner.

nå var det snakk om hva som var helseskadelig da, ikke hva så ikke ser bra ut..:)

Skrevet

Neida, om du går ned til 55 kg er det overhodet ikke helsefarlig. :o) Ifølge bmi-kalkulatorer er du da undervektig, men ikke bli stressa av den grunn, bare prøv å få i deg litt mat så du kommer deg sakte, men sikkert litt opp i vekt igjen.

Men et par-tre knekkebrød i uka gir ikke på langt nær nok fiber til at fordøyelsessystemet ditt skal fungere skikkelig. Ideelt sett bør man spise 3 gode måltider om dagen + 2 mellommåltider, men siden du er vant til å spise bare en gang så skal du ikke tenke på det ennå. Prøv å få i deg to måltider om dagen i første omgang, deretter kan du øke forsiktig på når du føler at du klarer det. :o) Frokost - mellommåltid (en frukt eller grønnsak) - lunsj - mellommåltid (yoghurt, frukt eller grønnsak) - middag og evt. en liten kveldsmat i form av et knekkebrød eller to f.eks. Bedre å spise lite og ofte enn sjeldent og mye.

Som en start kan kanskje proteindrikker fra apoteket være noe for deg? Lykke til! *Klem*

Tusen takk for vettugt svar. Det er ikke helt enkelt psykisk heller når jeg ser at magen blir oppblåst og stor etter et par knekkebrød. Å jeg er møkklei av kommentarer om hvor tynn jeg er og eldre damer i slekta som liksom skal fete meg opp og spør om jeg har anorexia. Jeg blir forbanna når de trykker bløtkake og fløte opp i trynet mitt. Fy f. så kvalmt. Målet mitt er å få kontroll. Spise et par måltider for dag, og ferdig med det. Mat kommer aldri til å gi meg glede. Jeg skal bare lære meg å spise for å leve.

Når det gjelder tarmfunnksjonen har jeg mye diare... Men trolig skyldes det alkoholforbruket mitt :-/

Skrevet

Tusen takk for vettugt svar. Det er ikke helt enkelt psykisk heller når jeg ser at magen blir oppblåst og stor etter et par knekkebrød. Å jeg er møkklei av kommentarer om hvor tynn jeg er og eldre damer i slekta som liksom skal fete meg opp og spør om jeg har anorexia. Jeg blir forbanna når de trykker bløtkake og fløte opp i trynet mitt. Fy f. så kvalmt. Målet mitt er å få kontroll. Spise et par måltider for dag, og ferdig med det. Mat kommer aldri til å gi meg glede. Jeg skal bare lære meg å spise for å leve.

Når det gjelder tarmfunnksjonen har jeg mye diare... Men trolig skyldes det alkoholforbruket mitt :-/

Grunnen til at du føler at magen blir oppblåst og stor etter et par knekkebrød er nok at den ikke er vant til noe særlig mat. :o)

Skrevet

Hvorfor sier du det? Dette er ikke riktig. Har du tenkt på det faktum at folk har forskjellig benbygning?

Min BMI vipper mellom 17 og 18 og det har den gjort i årevis. Jeg har vært tynn hele livet er 42 år og frisk som en fisk.

Om det skulle være skadelig ville jeg vel ha begynt å skrante nå etter så mange år med lav BMI.

Ps! Det finnes ingen regel uten unntak, husk det.

Skrevet

Ps! Det finnes ingen regel uten unntak, husk det.

Jeg lærte dette på skolen ja, men jeg tror det finnes mange friske unntak her altså:-)

Gjest togli
Skrevet

Hehe ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...