Gå til innhold

NHD med håp om rask tilbakemelding

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er jo veldig plaget med angst og depresjoner, spesielt om sommeren..det er familietid og reising på plakaten.

Jeg er heldig som har en lege som skjønner meg, men hun er dog ingen psykolog.

Jeg leser at andre her inne får medisiner pga tankekjør...jeg lurer litt på om dette er noe jeg burde prøvd.

Jeg går daglig med tanker om at jeg ikke er god nok, hva er meningen med livet..hva skjer om jeg bare forsvinner, hva er letteste utvei,metoder, osv. Dette selv om jeg bare har ett eneste ønske, og det er å leve....

Jeg jobber, men det er bare så vidt jeg holder ut-da jeg aller helst vil sove...

Jeg har angstanfall, og har avlyst ferieturen i år, jeg er deprimert..

Jeg går på 30 mg cipralex fast hver dag, jeg har liten effekt av 10 mg sobril+10 mg vival sammen..noe jeg kan ta inntil 3 ganger hver dag...for å overleve..inni meg er jeg like urolig og har det samme tankekjøret. Det er spesielt våren og sommeren som er problemet mitt.

Kan du anbefale noe?

Videoannonse
Annonse
Gjest Slåen
Skrevet

Jeg er ikke NHD, men om angst i sosiale settinger er ditt hovedproblem, drister jeg meg til å spørre om du har vurdert å forsøke en MAO-hemmer?

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Har du prøvd kognitiv psykoterapi?

Det er sjelden medisiner alene tar bort alle plager ved blandet angst og depresjon.

Skrevet

Har du prøvd kognitiv psykoterapi?

Det er sjelden medisiner alene tar bort alle plager ved blandet angst og depresjon.

Jeg har gått til kognitiv behandling i mange år. Jeg skal ha min siste time hos psykiatrisk sykepleier i Juli. Går i gruppe, og har også vært med på forsøk hos psykologspesialist/modum.