jassy Skrevet 24. juni 2008 Del Skrevet 24. juni 2008 Har slitt med GAD i ett år nå, har i tillegg perioder med depresjon/selvmordstanker. I starten av sykdomsforløpet også panikkanfall som nå er under kontroll. Går ukentlig til psykolog. Har kommet meg litt ut i jobb, fungerer bedre sammen med familie og venner. Alt dette er jo meget gledelig og positivt, men føler det er noe med sykdommen som mulig ikke stemmer. Ser jeg året i helhet så er det ett mønster i sykdommen. Etter en periode med angst, opptrer noen ganger en påfølgende depresjon, etterfulgt av en god periode der livet er godt, jeg har mer energi og tiltakslyst. Periodene (angst/depreson) varer fra 2 til 3 uker, og har blitt noe mildere i grad i løpet av året, med noen få unntak. Kan kjenne på kroppen når periodene kommer. Er det slik GAD opptrer, eller er det mer som ligger under her, f.eks. bipolar lidelse?? Har lest litt om dette, men mangler vel den maniske biten i form av ukritisk oppførsel osv. Stusser jeg, selv om ikke behandler har nevnt noe. Må vel regne med at hun informerer om det er mistanke om en slik lidelse, eller en annen for den del? For meg føles det som om noe ikke "stemmer", og jeg klarer ikke å finne en fornuftig løsning/forklaring på disse svingningene.Har ved to tidligere anledninger vært noe plaget med depresjon (3 og 5 år siden). Går ikke på medisiner, skal prøve å jobbe meg gjennom dette selv, om det er mulig. Men det kommer jo helt an på hva jeg jobber med i dette tilfellet? Takknemlig for svar :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309357-nhd-noe-mer-som-ligger-under-her/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.