Gå til innhold

NHD - å håndtere flashbacks med medisiner?

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en tøff vår med gjenopptak av studie, mange innleveringer og eksamener (alle forøvrig bestått, så jeg er nå ferdig utdannet). I tillegg har det vært mye praktisk å ordne med etter dødsfall i familien. Allikevel har det gått greit å holde fokus på det som var viktig i øyeblikket.

Nå skulle jeg endelig ha fri en stund - men - etter å ha vært velsignet fri fra flashbacks i lengre tid, dukker de nå opp igjen som troll i eske - og det er opphold i behandlingen. Fastlegen er på ferie og psykiateren er syk.

I januar sluttet jeg med Zyprexa, men jeg har et lite lager med 2,5 og 5 mg liggende enda, så spørsmålet mitt er: Kan det hjelpe meg å ta Zyprexa igjen en kort periode? Eller vil det være bedre å bruke Sobril? Jeg er så redd og sliten nå. Det går sånn noenlunde så lenge jeg er aktiv og jobber med noe, eller er sammen med andre mennesker, men med en gang jeg er alene og prøver å få hvilt litt, setter det igang igjen.

Diagnose er forøvrig PTSD - og av andre medisiner bruker jeg Cymbalta 60 mg.

Fortsetter under...

Gjest også PTSD

Å ta litt zyprexa om kvelden kan kanskje dempe litt av tankekjør, angst. Det kan ikke skade. Ville prøvd med det først og unngått sobrilen i det lengste. Hvis dette er nok, hadde jo det vært et bra alternativ.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg og søvnen i forhold til traumedrømmer. Og hva som er verst, dagene eller nettene. Selv holder nettene på å ta knekken på meg. Ulike medisiner virker litt inn på diss helvetes drømmene. Så i dårlige perioder kan kanskje dette være med på å bestemme hva som er best. Jeg har mindre drømmer når jeg har tatt imovane. Det er for meg et bedre alternativ om kvelden enn sobril, av den grunn.

Å ta litt zyprexa om kvelden kan kanskje dempe litt av tankekjør, angst. Det kan ikke skade. Ville prøvd med det først og unngått sobrilen i det lengste. Hvis dette er nok, hadde jo det vært et bra alternativ.

Jeg vet ikke hvordan det er med deg og søvnen i forhold til traumedrømmer. Og hva som er verst, dagene eller nettene. Selv holder nettene på å ta knekken på meg. Ulike medisiner virker litt inn på diss helvetes drømmene. Så i dårlige perioder kan kanskje dette være med på å bestemme hva som er best. Jeg har mindre drømmer når jeg har tatt imovane. Det er for meg et bedre alternativ om kvelden enn sobril, av den grunn.

Takk for svar - tror kanskje jeg ender opp med å prøve Zyprexa igjen.

Akkurat nå er både dager og netter slitsomme, dessverre. Dagene gjør meg såpass sliten at jeg sovner uten sovemedisiner, men jeg bråvåkner ofte av mareritt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...