Gå til innhold

Tankefeltterapi

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei, Jeg er blitt anbefalt av min mor om å starte på tankefeltterapi. Ho mener jeg kan profittere på dette, og lære meg teknikker slik at jeg ikke trenger å bruke psykofarmaka. Hva er dine synspunkter på denne behandlingsformen? (Diagnose: F43.20 Tilpasningsforstyrrelse: Kortvarig depressiv reaksjon. Denne fikk jeg på akuttpsykiatrisk etter en frivillig innleggelse etter tanker om selvskading. Har hatt flere slike innleggelser gjennom årene uten videre oppfølging. Er nå henvist til videre oppfølging/utredning på DPS. Medisiner: Aurorix 300 mg dg. Ev medisin: Truxal 25 mg 1 til 4 g dg. Xanor 1 mg to ganger daglig. Stilnoct 5 mg ved behov) Ellers er jeg emosjonelt ustabil og har et stemningsleie som varierer fort, men har også perioder med hevet eller senket stemningsleie. Har en tendens til å sette ting over styr når jeg er "på topp", med bl.a ukritisk bruk av penger og utagerende seksuell adferd. Når jeg er deppa isolerer jeg meg, og da med en tendens til at problemene bygger seg opp til en krise, med påfølgende innleggelse på akuttpsykiatrisk. Kan du ut fra denne korte informasjonen jeg har gitt vurdere om de medisiner jeg står på er hensiktsmessige, og ev gi råd om hva slags behandling jeg kan profittere på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309482-tankefeltterapi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest TFT er ikke fake

Tankefelt terapi går ut på å få energi strømmen til å følge "riktig" vei i kroppen. Den kan behandle "alt" fra høyeskrekk, klaustrofobi, eksamensskrekk etc..

Eg benyttet meg av dette for noen år siden. Aggresjon mot min mor kunne ligge på skalaen10 ved begynnelsen av behandlingstimen, og slutte på 2-3 på slutten.

Eg kjenner ikke til så mye vedr. psykiatriske lidelser, så kanskje gjør ikke dette svaret deg noe klokere?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309482-tankefeltterapi/#findComment-2524880
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...