Gå til innhold

Best å greie seg uten medisiner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det best å greie seg uten medisiner så lenge man ikke er alvorlig syk? Jeg er glad jeg greier meg uten medisiner, men har likevel begrensninger sosialt, men har ikke noe tro på at medisiner kan hjelpe meg der.

Videoannonse
Annonse
Gjest uten nick for tiden
Skrevet

Jeg ønsker svar fra NHD og andre.

Det beste er ikke hverken å bruke medisiner eller ikke bruke.

Det beste er å sørge for å ha best mulig livskvalitet, hva nå som skal til for å få det.

Skrevet

''Er det best å greie seg uten medisiner så lenge man ikke er alvorlig syk?''

Ja, definitivt!

Så lenge ikkje dine "sosiale" begrensninger reduserer din livskvalitet i betydelig grad.

Gjest uten nick for tiden
Skrevet

Ja, definitivt!

Så lenge ikkje dine "sosiale" begrensninger reduserer din livskvalitet i betydelig grad.

Men hvor grensegangen går her er ikke så lett å vite. Det er en lang vei fra alvorlig syk til å ha det ok. Har man det ikke så bra over lengre tid og ellers har prøvd mosjon og kanskje terapi, mener jeg det er lurt å se om medisiner kan forbedre livskvaliteten. Helt greit å være moderat, litt deprimert på en lav cipralexdose, hvis en ikke har bivirkninger og summa summarun har det bedre med medisin. _Selv om_ en ikke en har det helt forferdelig uten.

Mener

Skrevet

Det beste er ikke hverken å bruke medisiner eller ikke bruke.

Det beste er å sørge for å ha best mulig livskvalitet, hva nå som skal til for å få det.

Ja, det er nok utfordringen. Jeg sliter med det samme, men prøver å være min beste venn. Stelle med meg selv og gjøre det hyggelig i leiligheten og ellers sørge for at jeg får mine behov tilfredsstilt. Men jeg kan føle meg litt hjelpeløs overfor oppgaven med å skape seg et godt liv.

Skrevet

Ja, definitivt!

Jeg lider av sosial angst (prestasjonsangst) og følte meg ikke noe bedre med cipralex, heller tvert imot. Min erfaring med medisiner er dårlige.

Skrevet

Men hvor grensegangen går her er ikke så lett å vite. Det er en lang vei fra alvorlig syk til å ha det ok. Har man det ikke så bra over lengre tid og ellers har prøvd mosjon og kanskje terapi, mener jeg det er lurt å se om medisiner kan forbedre livskvaliteten. Helt greit å være moderat, litt deprimert på en lav cipralexdose, hvis en ikke har bivirkninger og summa summarun har det bedre med medisin. _Selv om_ en ikke en har det helt forferdelig uten.

Mener

Ja, jeg er isåfall glad for at jeg greier å fungere uten, men det er klart at mitt liv er begrenset, men jeg har ikke tro på at det vil forandre seg så mye om jeg tester ut noen medisiner. Da får jeg heller leve så godt jeg kan med min begrensning.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...