Montmartre Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Min ex-mann drikker endel. Nå står ferien for dør og jeg er ikke sikker på hva jeg skal gjøre. Han er alltid veldig snill og kjærlig når han er beruset. Når han er fyllesyk er han ofte gretten og sur. I edru tilstand er han det jeg vil kalle en god far. Vi skal feriere sammen på hans families sommersted. Mine spørsmål er: Er det uansvarlig av meg å dra dit ned når jeg vet det kan bli drikking? (Nå har han lovet meg at dette ikke skal skje. Forårets fyllebåtkjøring skal ikke gjenta seg) Jeg kommer ikke til å røre en dråpe. Jeg har avtalt med barna at hvis det blir flatfyll reiser vi bare hjem.Kanskje jeg ikke er streng nok mot ham; selv om det var en seier og konfrontere ham denne gangen. Er det greit å bare drikke seg brisen? Eller kan det skade barna også? Jeg er glad jeg endelig har tatt tak i dette. Ideelt sett burde jeg kanskje holdt barna borte fra stedet men de gleder seg enormt til å dra nedover. Det syder av folk der nede og de snakker ikke om noe annet enn å dra fortest mulig. Det må også sies at han fint klarer å holde seg edru hvis han vil. Kanskje jeg skal appelere til et annet familiemedlem som har stor inflytelse på ex? Få han til å forklare ham hva som er best for barna. Det må forresten sies i denne sammenheng at også jeg gleder meg til å dra nedover. Det ligger derfor et aldri så lite snev av egoisme i luften her. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309535-alkohol/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Om han drikker drar du og ungene hjem - og gjør det! Om du bare truer med det og aldri gjør så driter han jo i det. Neste gang skjønner han at du faktisk mener alvor. Bortsett fra at jeg ikke helt skjønner hvorfor du skal på ferie med eksmannen din... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309535-alkohol/#findComment-2523154 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.