Gå til innhold

SSRI og Biplar 2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Rolfine3

Bruker du lamictal eller noe annet stemningsstabilisernde da?

Nei det er egentlig litt nytt.Har vel ikke helt fått diagnosen heller.Men skal utredes videre.

Blir deppa av tanken å begynne på stemingsstabiliserende som kanskje skal gjøre meg stabilt nede.Tenker at cipralexen er det som holder meg litt normal nå i perioder ihvertfall.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309541-ssri-og-biplar-2/#findComment-2523243
Del på andre sider

Gjest litt info

Nei det er egentlig litt nytt.Har vel ikke helt fått diagnosen heller.Men skal utredes videre.

Blir deppa av tanken å begynne på stemingsstabiliserende som kanskje skal gjøre meg stabilt nede.Tenker at cipralexen er det som holder meg litt normal nå i perioder ihvertfall.

Det er vel ingen grunn til å tenke at de stemningsstabiliserende skal holde deg jevnt nede, heller forhåpentligvis mer på midten. Jeg ville i hvertfall prøvd det hvis jeg fikk diagnosen.

Slik jeg har forstått det er det i utgangspunktet ikke heldig å bruke SSRI når man er bipolar 2.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309541-ssri-og-biplar-2/#findComment-2523372
Del på andre sider

Gjest happylithium

Stemningsstabiliserende behøver slett ikke å holde deg nede eller flat. Litium forandret livet mitt dramatisk til det bedre. Etter noen uker krabbet jeg opp på skalaen og opplevde et "normalt" liv igjen. Svingninger har jeg fortsatt. Jeg har havnet ned i grøfta igjen, men aldri så dypt som før. Jeg startet på wellbutrin (antidepressiva) i en nede periode og fikk en til meg å være kraftig hypomani. Men som NHD sier, kun en hypomani, langt i fra manisk.

Jeg tenker to alternativer. Det ene er å starte på kun stemningsstabiliserende og se om du ev. trenger AD som supplement. Eller bruke begge og gradvis kvitte deg med AD (hvis ikke du blir dårlig). Jeg tror jeg ville beholdt AD hvis jeg skulle starte på lamictal siden det går så tregt å trappe opp på den. Men da mister du muligheten til å sjekke ut virkningen av kun ett preperat.

Uansett: lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309541-ssri-og-biplar-2/#findComment-2526109
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...