Gjest sobrilseponering Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg har gått på sobril over lengre tid, dvs i flere måneder. Har hatt en helt spesielt tøff periode denne våren, og har blitt avhengig selv om jeg lenge prøvde å unngå det. Jeg skal nå slutte på medisinen, siden jeg ikke tror på å gå på en vedlikeholdsdose. Kroppen mistrives på sobril når en har blitt avhengig. Jeg har erfaring med sobril, og har sluttet ved to andre anledninger. Jeg har ikke vært oppe i så høye doser som tidligere denne gangen. På det meste 45 mg, men enkelte spesielt vanskelige, traumatiske dager mer. Nå har jeg gått på 30 mg i snart en uke, og det har vært veldig tøft. Det kjennes ikke ut som om jeg stabiliseres på denne dosen, og jeg vurderer å seponere helt. Langpining er ikke noe for meg. Sist seponerte jeg også rett fra 30 mg, men da hadde jeg ikke gått på det i så mange måneder. Er det bare å få det overstått? Sist innebar det 4-5 dager med hele listen av abstinenssymptomer. Så kom selvfølgelig tiden etterpå når en fikk i seg føde og begynte å sove igjen og kroppen ikke lenger var stiv som en stokk osv osv. Men det er prisen å betale for å ha kommet seg levende gjennom en vanskelig tid slik jeg ser det. Men hvis ikke det er farlig for kroppen vurderer jeg å gjøre det igjen, bråseponere. Jeg har ingen jobb eller barn å skjøtte den neste uken. Kan jeg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det kan du når dosen kun er 30 mg. Du velger selv om du vi hoppe i det eller krype i det. Må innrømme at jeg har sans for de som hopper i det :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde en sånn "helvetes-uke" da jeg bråseponerte. Jeg unner ingen en sånn uke, men er som NHD sier, bedre å hoppe i det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523846 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sobrilseponering Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Jeg hadde en sånn "helvetes-uke" da jeg bråseponerte. Jeg unner ingen en sånn uke, men er som NHD sier, bedre å hoppe i det. Takk for svar. Hva slags dose var du på da? Og hvor lang tid tok det før du følte deg sånn nogenlunde i vater? Og hva synes du er verst av disse abstinenssymptomene? Det er ikke mange rundt meg som vet hva det går i... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523850 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sobrilseponering Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det kan du når dosen kun er 30 mg. Du velger selv om du vi hoppe i det eller krype i det. Må innrømme at jeg har sans for de som hopper i det :-) Takk for svar. Greit å høre at det er forsvarlig nok fysisk sett. Da skal jeg snart hoppe. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523852 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Takk for svar. Hva slags dose var du på da? Og hvor lang tid tok det før du følte deg sånn nogenlunde i vater? Og hva synes du er verst av disse abstinenssymptomene? Det er ikke mange rundt meg som vet hva det går i... ''Takk for svar. Hva slags dose var du på da? Og hvor lang tid tok det før du følte deg sånn nogenlunde i vater? Og hva synes du er verst av disse abstinenssymptomene? Det er ikke mange rundt meg som vet hva det går i...'' Husker ikke eksakt dose, men ca 50-75mg. Oi, det tok en stund. Var en periode jeg ikke helt visste hva som var hva, om jeg følte meg syk fordi jeg ikke hadde sovet på mange dager, eller om jeg bare var stokk stiv i alt av muskler. Etter 1 uke begynte jeg å komme meg såpass at jeg klarte fungere litt, men gikk noen dager til med leddsmerter. Helt klart mangelen på søvn som var verst, man tåler mye bare man får sove litt. Men mangel på søvn, influensa-symptomer, feber, uro, hodepine, svetting. Nei, er ikke mange som skjønner hvor vanskelig det er. Men det var mitt valg og jeg sto for det, var ingen andre som presset meg til det. Men jeg gjør det IKKE igjen, aldri mer sobril. Det er en vidundermedisin, men baksiden er helt for jævlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523860 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sobrilseponering Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 ''Takk for svar. Hva slags dose var du på da? Og hvor lang tid tok det før du følte deg sånn nogenlunde i vater? Og hva synes du er verst av disse abstinenssymptomene? Det er ikke mange rundt meg som vet hva det går i...'' Husker ikke eksakt dose, men ca 50-75mg. Oi, det tok en stund. Var en periode jeg ikke helt visste hva som var hva, om jeg følte meg syk fordi jeg ikke hadde sovet på mange dager, eller om jeg bare var stokk stiv i alt av muskler. Etter 1 uke begynte jeg å komme meg såpass at jeg klarte fungere litt, men gikk noen dager til med leddsmerter. Helt klart mangelen på søvn som var verst, man tåler mye bare man får sove litt. Men mangel på søvn, influensa-symptomer, feber, uro, hodepine, svetting. Nei, er ikke mange som skjønner hvor vanskelig det er. Men det var mitt valg og jeg sto for det, var ingen andre som presset meg til det. Men jeg gjør det IKKE igjen, aldri mer sobril. Det er en vidundermedisin, men baksiden er helt for jævlig. Det er forferdelig. Jeg kastet opp, hadde en grusom hodepine, verket i kroppen, muskler og ledd og var stiv som en stokk. Og sov ikke på mange døgn. Og denne følelsen i hodet, og disse små epilepsiliknende anfallene. Og angsten, den elektriske psykiske smerten. Helt uten filter til smerten. Og jeg blir deprimert og suicidal i følelsene. Med det mener jeg at det finnes ikke håp i abstinensen slik jeg har opplevd den. Det nytter ikke snakke fornuft til meg i den tilstanden. Jeg føler meg forstyrret i hele personligheten. Jeg har gjort det før og kan gjøre det igjen. Men jeg er så sliten og har sovet så lite i uminnelige tider pga PTSD. Og nå seponering en ukes tid, men langpining er heller ikke tingen. Jeg verker i nervene i tennene, overalt. Men det er det psykiske som er verst. For mitt vedkommende er det jo ikke borte det som gjorde at jeg i utgangspunktet trengte sobril. Men forhåpentligvis blir det litt lettere fremover. Det er greit at noen skriver om bakdelen ved benco. Det er ingen spøk. Jeg har et par ting jeg må i morgen, men så er det bare å hoppe i det. Ned i et sort hull. Jeg har det jo ikke bra nå, for å si det mildt. Det var tøft å gå ned til 30 mg. Spesielt de første tre dagene. Sist hjalp familien meg, men nå må jeg gjennom det alene. Takk for at du fikk meg til å føle meg litt mindre alene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523865 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Det er forferdelig. Jeg kastet opp, hadde en grusom hodepine, verket i kroppen, muskler og ledd og var stiv som en stokk. Og sov ikke på mange døgn. Og denne følelsen i hodet, og disse små epilepsiliknende anfallene. Og angsten, den elektriske psykiske smerten. Helt uten filter til smerten. Og jeg blir deprimert og suicidal i følelsene. Med det mener jeg at det finnes ikke håp i abstinensen slik jeg har opplevd den. Det nytter ikke snakke fornuft til meg i den tilstanden. Jeg føler meg forstyrret i hele personligheten. Jeg har gjort det før og kan gjøre det igjen. Men jeg er så sliten og har sovet så lite i uminnelige tider pga PTSD. Og nå seponering en ukes tid, men langpining er heller ikke tingen. Jeg verker i nervene i tennene, overalt. Men det er det psykiske som er verst. For mitt vedkommende er det jo ikke borte det som gjorde at jeg i utgangspunktet trengte sobril. Men forhåpentligvis blir det litt lettere fremover. Det er greit at noen skriver om bakdelen ved benco. Det er ingen spøk. Jeg har et par ting jeg må i morgen, men så er det bare å hoppe i det. Ned i et sort hull. Jeg har det jo ikke bra nå, for å si det mildt. Det var tøft å gå ned til 30 mg. Spesielt de første tre dagene. Sist hjalp familien meg, men nå må jeg gjennom det alene. Takk for at du fikk meg til å føle meg litt mindre alene. Du er helt klart bedre enn meg å forklare alle abstinens-symptomene, var mye jeg hadde glemt. Etter den uka jeg hadde fortsatte jeg å sove dårlig, og ble tilslutt så suicidal og sliten at jeg ble lagt inn. Jeg tryglet overlegen om at jeg måtte få sove og han ga meg en kombinasjon av imovane og nozinan. De har selvfølgelig også sine bivirkninger, men nozinanen er i hvert fall ikke sånn at du må ha større og større dose. Får bare ønske deg riktig lykke til, du har vært gjennom det før, du vet hva som venter. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523869 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sobrilseponering Skrevet 26. juni 2008 Del Skrevet 26. juni 2008 Du er helt klart bedre enn meg å forklare alle abstinens-symptomene, var mye jeg hadde glemt. Etter den uka jeg hadde fortsatte jeg å sove dårlig, og ble tilslutt så suicidal og sliten at jeg ble lagt inn. Jeg tryglet overlegen om at jeg måtte få sove og han ga meg en kombinasjon av imovane og nozinan. De har selvfølgelig også sine bivirkninger, men nozinanen er i hvert fall ikke sånn at du må ha større og større dose. Får bare ønske deg riktig lykke til, du har vært gjennom det før, du vet hva som venter. Takk for det. Jeg er ikke deprimert i utgangspunktet, selv om PTSDen min er veldig "aktiv" og det er mye smertefullt i livet mitt. Så jeg håper jeg kan klare de depressive og angstfulle følelsene. Jeg må det. Jeg får handle inn litt i morgen, i den grad jeg får i meg mat. Det blir en stund til jeg kan kjøre bil. Og nå har jeg jo stått en uke på 30 mg. Det var en solid dose du bråseponerte fra. Noen sier at de stabiliserer seg på en dose og kan trappe ned langsomt. Selv føler jeg abstinens etter mer, hvis jeg står en stund på en dose, om du skjønner hva jeg mener. Så da er det like greit å få det overstått. Men det passer jo aldri inn da. Det er alltid så ubeleilig å skvise en seponering inn i livet sitt.... Jeg skulle ha gjort det før, men det har vært nødvendig at jeg fungerte som mor. Jeg tåler dessverre ikke sovemidler av noe slag. Du får ha god natt. Jeg sover ikke stort om dagen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523870 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Liza i London Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Takk for det. Jeg er ikke deprimert i utgangspunktet, selv om PTSDen min er veldig "aktiv" og det er mye smertefullt i livet mitt. Så jeg håper jeg kan klare de depressive og angstfulle følelsene. Jeg må det. Jeg får handle inn litt i morgen, i den grad jeg får i meg mat. Det blir en stund til jeg kan kjøre bil. Og nå har jeg jo stått en uke på 30 mg. Det var en solid dose du bråseponerte fra. Noen sier at de stabiliserer seg på en dose og kan trappe ned langsomt. Selv føler jeg abstinens etter mer, hvis jeg står en stund på en dose, om du skjønner hva jeg mener. Så da er det like greit å få det overstått. Men det passer jo aldri inn da. Det er alltid så ubeleilig å skvise en seponering inn i livet sitt.... Jeg skulle ha gjort det før, men det har vært nødvendig at jeg fungerte som mor. Jeg tåler dessverre ikke sovemidler av noe slag. Du får ha god natt. Jeg sover ikke stort om dagen. Noe som kan lette abstinensplagene litt er "Maursyre-bad" det høres kanskje fælt ut, men jeg mener den eteriske oljen som er utvunnet av maursyre. Noen dråper blandes i badevann, akkurat som man f.eks bruker Lavendelolje. Disse badene tar vekk mye av muskelsmertene og stivheten. Må riktignok ta det forbehold at jeg ikke vet om denne oljen selges i Norge. Men NB!!! Det er olje fra apotek eller helsekost jeg mener, IKKE FARGEHANDEL! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523873 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Takk for det. Jeg er ikke deprimert i utgangspunktet, selv om PTSDen min er veldig "aktiv" og det er mye smertefullt i livet mitt. Så jeg håper jeg kan klare de depressive og angstfulle følelsene. Jeg må det. Jeg får handle inn litt i morgen, i den grad jeg får i meg mat. Det blir en stund til jeg kan kjøre bil. Og nå har jeg jo stått en uke på 30 mg. Det var en solid dose du bråseponerte fra. Noen sier at de stabiliserer seg på en dose og kan trappe ned langsomt. Selv føler jeg abstinens etter mer, hvis jeg står en stund på en dose, om du skjønner hva jeg mener. Så da er det like greit å få det overstått. Men det passer jo aldri inn da. Det er alltid så ubeleilig å skvise en seponering inn i livet sitt.... Jeg skulle ha gjort det før, men det har vært nødvendig at jeg fungerte som mor. Jeg tåler dessverre ikke sovemidler av noe slag. Du får ha god natt. Jeg sover ikke stort om dagen. Nei, hvem føler at de har tid til å gå gjennom et helvete et par uker..men du er sterk som gjør dette, men jeg kan bare råde deg til å ikke begynne med sobril igjen. Jeg kommer ikke til å begynne med de igjen, selvom jeg virkelig savner effekten. Har også ptsd og nettene er verst, men får sove om dagen, og har mulighet til å gjøre det også. Du får hyle litt her innimellom, om du orker pc. Skal følge litt med her inne, kanskje jeg kan komme med litt oppbacking. Til dere andre..om dere leser dette så ta dette som en advarsel over hva sobrilen kan gjøre. Tro meg, dere vil ikke ha den uka som kommer for "sobrilseponering". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2523875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest benzor Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Nei, hvem føler at de har tid til å gå gjennom et helvete et par uker..men du er sterk som gjør dette, men jeg kan bare råde deg til å ikke begynne med sobril igjen. Jeg kommer ikke til å begynne med de igjen, selvom jeg virkelig savner effekten. Har også ptsd og nettene er verst, men får sove om dagen, og har mulighet til å gjøre det også. Du får hyle litt her innimellom, om du orker pc. Skal følge litt med her inne, kanskje jeg kan komme med litt oppbacking. Til dere andre..om dere leser dette så ta dette som en advarsel over hva sobrilen kan gjøre. Tro meg, dere vil ikke ha den uka som kommer for "sobrilseponering". Har brukt benzo siden 1980. Bruker valium 15mg pr dag. Og ser ingen grunn til å slutte med en så god medisin. Da vil jeg ikke ha noe til å hjelpe på angsten min og livet vil bli helt isoasjon for min del. Så jeg skjønner ikke grunnen til å slutte, de er jo ikke farlige. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2524556 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har brukt benzo siden 1980. Bruker valium 15mg pr dag. Og ser ingen grunn til å slutte med en så god medisin. Da vil jeg ikke ha noe til å hjelpe på angsten min og livet vil bli helt isoasjon for min del. Så jeg skjønner ikke grunnen til å slutte, de er jo ikke farlige. Det som er farlig er når du må ha større og større dose for å få effekt, men om du har gått på samme dose i så mange år så er nok ikke du i faresonen :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2524620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sobrilseponering Skrevet 27. juni 2008 Del Skrevet 27. juni 2008 Har brukt benzo siden 1980. Bruker valium 15mg pr dag. Og ser ingen grunn til å slutte med en så god medisin. Da vil jeg ikke ha noe til å hjelpe på angsten min og livet vil bli helt isoasjon for min del. Så jeg skjønner ikke grunnen til å slutte, de er jo ikke farlige. Har du noen gang prøvd å slutte da? Jeg har gått på ulike benco, inklusive xanor. Jeg er overbevist om at i hvertfall min kropp ikke har noe som helst utbytte av en vedlikeholdsdose over lang tid. Samme hvor stor eller liten den er. Du vil alltid få forhøyet angst når du prøver å slutte og da er det lett å tenke at det er slik livet blir uten medisiner. Og at det er bedre å gå på medisinen. En tenker lett at nå kommer den tilbake, den angsten jeg hadde før jeg begynte på medisiner. Men det er abstinensangst. Og den er verre enn noe annet, isende og skarp. Jeg har sluttet med xanor og sobril så mange ganger at jeg vet det. Etter en stund forsvinner den, og kroppen og systemet har det bedre enn på vedlikeholdsdosen. Kanskje du må slutte for å virkelig vite om det du tror om den medsinen du går på er sant. Nå har jeg tatt min siste sobril for denne gang. Jeg gruer meg, men er helt sikker på at det er rett. Forhåpentligvs blir det litt mindre traumatisk dette livet mitt i tiden fremover slik at jeg ikke trenger noen form for medisiner på en stund for å fungere i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2524660 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest benzor Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Takk for det. Jeg er ikke deprimert i utgangspunktet, selv om PTSDen min er veldig "aktiv" og det er mye smertefullt i livet mitt. Så jeg håper jeg kan klare de depressive og angstfulle følelsene. Jeg må det. Jeg får handle inn litt i morgen, i den grad jeg får i meg mat. Det blir en stund til jeg kan kjøre bil. Og nå har jeg jo stått en uke på 30 mg. Det var en solid dose du bråseponerte fra. Noen sier at de stabiliserer seg på en dose og kan trappe ned langsomt. Selv føler jeg abstinens etter mer, hvis jeg står en stund på en dose, om du skjønner hva jeg mener. Så da er det like greit å få det overstått. Men det passer jo aldri inn da. Det er alltid så ubeleilig å skvise en seponering inn i livet sitt.... Jeg skulle ha gjort det før, men det har vært nødvendig at jeg fungerte som mor. Jeg tåler dessverre ikke sovemidler av noe slag. Du får ha god natt. Jeg sover ikke stort om dagen. Hva er PTSD? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2525195 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hva er PTSD? post traumatisk stress disorder traumereaksjon f.eks etter overgrep , ulykker etc 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2525224 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sobrilseponering Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 post traumatisk stress disorder traumereaksjon f.eks etter overgrep , ulykker etc Hei! Nå har jeg det ikke noe særlig. Dette er helt grusomt. Og ensomt. For et drittliv:o( 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2525259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Hei! Nå har jeg det ikke noe særlig. Dette er helt grusomt. Og ensomt. For et drittliv:o( Har du fått slumret noe? Ja, det er et helvete, har du noe som kan få tiden til å gå? Kjedelig og kjipt å ligge så mange dager uten søvn og med mye smerter. Men uansett så gjelder det å få tiden til å gå, noe meningsløst og tanketomt på tv? En film? Musikk? Ting som kan avlede oppmerksomheten, men som samtidig ikke trenger altfor mye hjernevirksomhet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2525264 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sobrilseponering Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Har du fått slumret noe? Ja, det er et helvete, har du noe som kan få tiden til å gå? Kjedelig og kjipt å ligge så mange dager uten søvn og med mye smerter. Men uansett så gjelder det å få tiden til å gå, noe meningsløst og tanketomt på tv? En film? Musikk? Ting som kan avlede oppmerksomheten, men som samtidig ikke trenger altfor mye hjernevirksomhet. Jeg har ikke sovet noe særlig,. .litt. Jeg har hatt så vondt i hodet i dag. Det er det verste nå. Et voldsomt trykk. Akkurat nå er det det fysiske sm er det verste, ikke det psykiske. Det fysiske er så ubehahelig at det overskygger alt. Nå er jeg inne i døgn to. Og er allerede så sliten. Jeg vet jeg betaler prisen, men jeg burde søren meg ikke hatt så mye vondt i livet mitt i utgangspunktet. Livet mitt har vært så vanskelig sååå lenge. Jeg er drittlei.Men det er jo ingen vei tilbake nå,og jeg må klare meg helt uten noe som helst i mange måneder på et eller annet vis. Jeg gruer meg til natten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2525390 Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanilje Skrevet 29. juni 2008 Del Skrevet 29. juni 2008 Jeg har ikke sovet noe særlig,. .litt. Jeg har hatt så vondt i hodet i dag. Det er det verste nå. Et voldsomt trykk. Akkurat nå er det det fysiske sm er det verste, ikke det psykiske. Det fysiske er så ubehahelig at det overskygger alt. Nå er jeg inne i døgn to. Og er allerede så sliten. Jeg vet jeg betaler prisen, men jeg burde søren meg ikke hatt så mye vondt i livet mitt i utgangspunktet. Livet mitt har vært så vanskelig sååå lenge. Jeg er drittlei.Men det er jo ingen vei tilbake nå,og jeg må klare meg helt uten noe som helst i mange måneder på et eller annet vis. Jeg gruer meg til natten. Skjønner at det er vanskelig å holde motet og kampviljen oppe når man begynner å tenke på hvorfor du kom deg i denne situasjonen til å begynne med. Men, prøv å ikke plage deg selv med de tankene, de kan du ta senere. Nå er det å komme seg gjennom de nærmeste dagene. Jeg tok litt ibux innimellom, selvom det ikke hjalp 100%, men ble litt bedre. Har du prøvd å ta et bad som Liza foreslo? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309550-nhd-seponering-av-sobril/#findComment-2525486 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.