Gå til innhold

Hva menes med tankeskjør

Anbefalte innlegg

Gjest Øyenstikkeren

Hva menes med at en har tankeskjør ? Altså jeg ser hva det dreier seg om i selve ordet, men forstår ikke hva det er. Og tar en person med tankeskjør medisiner kun pga. det ? Har det med konsentrasjon å gjøre, eller er det bare pga. stress?

Har selv mye kaos i hodet, men regner med at det har å gjøre med diagnosen jeg har.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309586-hva-menes-med-tankeskj%C3%B8r/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest uten nick for tiden.

For meg er det en egen opplevelse av at det er fullt kjør i hodet. Tanker som ikke har begynnelse og slutt. Det kverner og kverner og hele systemet er på høygir. Å sove er svært vanskelig. Tankekjøret er verst om kvelden for mitt vedkommende.

For meg er det en egen opplevelse av at det er fullt kjør i hodet. Tanker som ikke har begynnelse og slutt. Det kverner og kverner og hele systemet er på høygir. Å sove er svært vanskelig. Tankekjøret er verst om kvelden for mitt vedkommende.

Tanker på høygir, ingen kontroll. Føles som om en kafe full avmennesker har flyttet inn og det prates nonstop.

Søvn er umulig.

For meg er det endel av bipolarlidelsen og jeg får medisiner for å unngå det. Hjelper godt.

Gjest .........

Tanker på høygir, ingen kontroll. Føles som om en kafe full avmennesker har flyttet inn og det prates nonstop.

Søvn er umulig.

For meg er det endel av bipolarlidelsen og jeg får medisiner for å unngå det. Hjelper godt.

for meg er det å starte på en tanke og hoppe over til neste uten å avslutte den første, viss du skjønner.... kan regne på tall tenke på hva jeg skal gjøre med ditt og datt, men kommer aldri frem til noe. Kan t.o.m tenke på engelsk....:-)

Ja, en kan få AP (antipsykotikum) mot tankekjør.

Tankekjør er som flere har skrevet her en strøm av mer eller mindre usammenhengende og kaotiske tanker som svirrer rundt i hodet på én gang. Det er forstyrrende og ubehagelig. Umulig å fokusere. Selv klarer jeg ikke å konsentrere meg om en bestemt ting, klarer ikke å høre etter hva forl sier ei heller huske noe av det som blir sagt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...