Gå til innhold

Zoloft, noen med erfaring?

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har i dag fått Zoloft av min lege, og som vanlig har jeg lest pakningsvedlegget. Nå har jeg ikke lyst til å begynne på denne medisinen pga alle bivirkningene......

Si f. eks. vekten øker.... vil den da reduseres igjen om jeg slutter på medisinen? Og andre bivirkninger, forsvinner de om man slutter?

Håper noen har gode råd til meg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309618-zoloft-noen-med-erfaring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skogstrollet

Jeg har gått på Zoloft i flere år, men sluttet med de for 3 uker siden ca. vil jeg tro.

Forskjellen er nå er at det er mye lettere for meg å handle øl. Hva andre tror om meg er ikke så viktig mer.

På den andre siden er min chemofobi blitt verre.

Jeg har lagt på meg ca. 25 kilo mens jeg har gått på de, men det er ikke medisinens skyld. Jeg sluttet å løpe og begynte å drikke i stedenfor.

Klassisk musikk er mye finere å lytte til nå da jeg har fått følelsene tilbake.

Jeg har gått på Zoloft i flere år, men sluttet med de for 3 uker siden ca. vil jeg tro.

Forskjellen er nå er at det er mye lettere for meg å handle øl. Hva andre tror om meg er ikke så viktig mer.

På den andre siden er min chemofobi blitt verre.

Jeg har lagt på meg ca. 25 kilo mens jeg har gått på de, men det er ikke medisinens skyld. Jeg sluttet å løpe og begynte å drikke i stedenfor.

Klassisk musikk er mye finere å lytte til nå da jeg har fått følelsene tilbake.

''Klassisk musikk er mye finere å lytte til nå da jeg har fått følelsene tilbake.''

Kan du sette opp ei lita liste over "må ha" innspillinger, så hadde eg blitt veldig takknemlig.

Annonse

Skogstrollet

''Klassisk musikk er mye finere å lytte til nå da jeg har fått følelsene tilbake.''

Kan du sette opp ei lita liste over "må ha" innspillinger, så hadde eg blitt veldig takknemlig.

Nei desverre. Jeg hører mest på NRK Klassisk. Ellers de mest populære komponistene, men hvem som har spilt de inn bryr jeg meg ikke så mye om, bortsett fra innspillinger med Herbert von Karajan og Vivaldi, de holder jeg meg unna.

Sikkert flere også man skal holde seg unna, men så godt "inne" i det er jeg ikke.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Er det verker/musikkstykker du er ute etter? I så fall, hvilke komponister/tidsepoker er du mest interessert i?

Eller er det innspillinger av konkrete verker, altså dirigent, orkester osv?

Nei desverre. Jeg hører mest på NRK Klassisk. Ellers de mest populære komponistene, men hvem som har spilt de inn bryr jeg meg ikke så mye om, bortsett fra innspillinger med Herbert von Karajan og Vivaldi, de holder jeg meg unna.

Sikkert flere også man skal holde seg unna, men så godt "inne" i det er jeg ikke.

Klare du å holde deg unna Herbert von Karajan så er du god, han har jo hundrevis av innspillinger på samvittigheten.

Ps! Min favorittdirigent er forøvrig: Claudio Abbado.

http://youtube.com/results?search_query=claudio+abbado&search_type=&aq=1&oq=Claudio+a

Er det verker/musikkstykker du er ute etter? I så fall, hvilke komponister/tidsepoker er du mest interessert i?

Eller er det innspillinger av konkrete verker, altså dirigent, orkester osv?

Ikkje noe konkret, bare innspillinger som gir en apoteotisk opplevelse. *S*

Men musikk er jo en subjektiv greie, men de _største_ og _beste_ innspillinger har tilnærmet objektive kvaliteter.

Eg er svak for Claudio Abbado & Verdis Requiem, Vier Letzte Lieder (Strauss) med Jessye Norman & St. Cecilia Messa (Gounood) med Barbara Hendricks for å gi en liten peikepinn.

Men eg er hele tiden opptatt av å få "utvida horisonten".

Så _alle_ tips motaes med takk.

Skogstrollet

Klare du å holde deg unna Herbert von Karajan så er du god, han har jo hundrevis av innspillinger på samvittigheten.

Ps! Min favorittdirigent er forøvrig: Claudio Abbado.

http://youtube.com/results?search_query=claudio+abbado&search_type=&aq=1&oq=Claudio+a

Hehe, er blitt fortalt at han ikke så god på den romantiske perioden, ellers vet jeg ikke. Hørte iallefall hvor staccato Vivaldi ble under han, og i sammenligningen med en annen.

Gjest Ex fiolinisten

Anbefaler de fire årstider med TrondheimsSolistene. Dirigent Bjarne Fiskum. Som forøvrig var min dirigent en gang i tiden.

Det er en av mine favoritt cder som jeg aldri blir lei.....hører på dem på 6 året nå....:-)

Annonse

Anbefaler de fire årstider med TrondheimsSolistene. Dirigent Bjarne Fiskum. Som forøvrig var min dirigent en gang i tiden.

Det er en av mine favoritt cder som jeg aldri blir lei.....hører på dem på 6 året nå....:-)

Du er innhabil! :-)

Neida, bare tulla, er litt skeptisk men skal sjekke den ut.

Ps! Spiller du fiolin fortsatt? Eg elsker fiolinmusikk!

Gjest Ex fiolinisten

Du er innhabil! :-)

Neida, bare tulla, er litt skeptisk men skal sjekke den ut.

Ps! Spiller du fiolin fortsatt? Eg elsker fiolinmusikk!

Litt innhabil ;-)

Men det er noe med noen av de sangene, jeg får aldri nok! Ikke de "vanlige" kjente, men noen av de andre på cden.....

Du får høre selv!

Spiller sånn dann og vann for meg selv, når jeg føler for det, men det er ikke like vakkert akkurat....:-)

Det er fint med fiolin, noe eget synes jeg (men jeg er vel innhabil igjen....;-) )

Litt innhabil ;-)

Men det er noe med noen av de sangene, jeg får aldri nok! Ikke de "vanlige" kjente, men noen av de andre på cden.....

Du får høre selv!

Spiller sånn dann og vann for meg selv, når jeg føler for det, men det er ikke like vakkert akkurat....:-)

Det er fint med fiolin, noe eget synes jeg (men jeg er vel innhabil igjen....;-) )

''Det er fint med fiolin, noe eget synes jeg (men jeg er vel innhabil igjen....;-) )''

Nei, der er du _ikkje_ innhabil.

Fiolin er det vakreste instrumentet som finnes, og det som kommer nærmest den menneskelige stemmen.

Skogstrollet

''Det er fint med fiolin, noe eget synes jeg (men jeg er vel innhabil igjen....;-) )''

Fiolin er det vakreste instrumentet som finnes, og det som kommer nærmest den menneskelige stemmen.

''

''

Takk! Nå fikk jeg motivasjon til å gå å handle øl.

Ps. Om ikke annet så kunne iallefall Herbert von Karajan dirigere med øynene lukket.

Gjest Roggbif

Enig med deg! De fire årstider med Trondheimssolistene er til å få gåsehud av :-)

Foruten "de fire årstider" hvilket album anbefaler du av de?

Gjest Ex fiolinisten

Enig med deg! De fire årstider med Trondheimssolistene er til å få gåsehud av :-)

Foruten "de fire årstider" hvilket album anbefaler du av de?

Jeg må inrømme at jeg bare har den cd-en av dem :-) Så jeg vet ikke...har du flere anbefalinger så er det supert!

Gjest Ex fiolinisten

Det var vakkert! :-)

Takk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...