Gå til innhold

Er det liksom bare å slutte?

Anbefalte innlegg

Gjest woman - twentnine

Legen min har pushet på...organisert det slik at hjemmesykepleien skal begynne å gi meg antabus fra mandag av. Men jeg er skeptisk... Har drukker hver kveld i kanskje et havnannet år med noen opphold på en kveld i ny og ne, og noen uker avholdenhet innimellom. Hovedgrunnen til at jeg drikker er for å kontrollere ekstrem angst. Noen ganger når jeg har gått tom for alkohol har jeg tatt overdoser med piller for å å kontroller den snikendes panikken. Vet selvfølgelig at alkoholforbruket mitt er alt for stort. Samtidig...hodet og kroppen min er som en trykkoker, og fra mandagen blir proppen satt på. Hva skjer da? Skal få atarax, men siden det opprinnelig er allergimedisin og jeg mang en gang har tatt hestedoser med beroligende uten virkning er jeg livredd....I fjor kunne jeg ta opptil 6 truxaler av høyeste dose på tre timer og kunne like godt ha knasket dunder salt- Null virkning.

Grunen til at jeg er så redd for panikkanfall er fordi jeg under slike omstendigheter har gjort ting som å prøve å henge meg, bite meg til blods, brukket nesen etter å ha sprunget på veggen o.s.v... Under panikk har jeg null kontroll.

Jeg er livredd for mandagen. Frister å late som jeg tar antabus...men å hive den i dass. Er det noen som har gode - ikke fordømmende ord å dele?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309647-er-det-liksom-bare-%C3%A5-slutte/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest xpillax

Er det ikke noen du kan få hjelp av da? Hvis du får angst, så må det være godt å ha noen å ty til. Har du prøvd å søke deg til en klinikk som kan hjelpe deg med avvenningen? Det er tøft å gå gjennom slikt alene.

Jeg har vært gjennom noe lignende, med meg var det piller som var hovedproblemet og brukte alkohol når jeg ikke hadde nok piller. Jeg var på avrusning i en uke, etterpå på klilnikk tre måneder. Jeg sluttet brått, og det var veldig tøft. Det hadde jeg ikke greid alene.

Gjest woman - twentnine

Er det ikke noen du kan få hjelp av da? Hvis du får angst, så må det være godt å ha noen å ty til. Har du prøvd å søke deg til en klinikk som kan hjelpe deg med avvenningen? Det er tøft å gå gjennom slikt alene.

Jeg har vært gjennom noe lignende, med meg var det piller som var hovedproblemet og brukte alkohol når jeg ikke hadde nok piller. Jeg var på avrusning i en uke, etterpå på klilnikk tre måneder. Jeg sluttet brått, og det var veldig tøft. Det hadde jeg ikke greid alene.

Sukk. Legen min foreslo at jeg skulle begynne å gå på AA-møter. Men jeg aner ikke hva som skjer på slike møter og synes det er skumelt å gå dit uten å kjenne noen. Kanskje fører alt pratet om alkohol mot sin virkning, at jeg blir mer tørst.

Synes det er kjipt å skule slutte nå, har planer om å delta på festivaler o.s.v.. Jeg hater å være ute i store folkemengder edru. Får helt klaus.

Sist jeg skulle begynne på antabus sluttet jeg plutselig selv. Vips så var jeg edru i et par måneder, men så var det tilbake igjen.

Da brukte jeg sobril, som funket fint, men for to måneder siden ble det brått slutt på sobrilen også.

Jeg vil klare det. Det verste er visst jeg blir småfull på kvelden, men ikke full nok og tom for alkohol. Skjedde i går og jeg travet fram og tilbake i et par timer, hyperventilerte, gråt og brølet.

Vil bli frisk igjen, men har ikke helt tro på legen sitt opplegg.

Gjest xpillax

Sukk. Legen min foreslo at jeg skulle begynne å gå på AA-møter. Men jeg aner ikke hva som skjer på slike møter og synes det er skumelt å gå dit uten å kjenne noen. Kanskje fører alt pratet om alkohol mot sin virkning, at jeg blir mer tørst.

Synes det er kjipt å skule slutte nå, har planer om å delta på festivaler o.s.v.. Jeg hater å være ute i store folkemengder edru. Får helt klaus.

Sist jeg skulle begynne på antabus sluttet jeg plutselig selv. Vips så var jeg edru i et par måneder, men så var det tilbake igjen.

Da brukte jeg sobril, som funket fint, men for to måneder siden ble det brått slutt på sobrilen også.

Jeg vil klare det. Det verste er visst jeg blir småfull på kvelden, men ikke full nok og tom for alkohol. Skjedde i går og jeg travet fram og tilbake i et par timer, hyperventilerte, gråt og brølet.

Vil bli frisk igjen, men har ikke helt tro på legen sitt opplegg.

AA-møter er ikke farlig. Jeg har vært både på Aa og Na-møter. Du kan bare sette deg i en krok og høre hvis du ikke orker å snakke. Der blir du akseptert uansett, det har iallfall jeg erfart.

Det kan godt hende du får noe ut av det, felles skjebne, felles trøst, vet du :)

Gjest xpillax

AA-møter er ikke farlig. Jeg har vært både på Aa og Na-møter. Du kan bare sette deg i en krok og høre hvis du ikke orker å snakke. Der blir du akseptert uansett, det har iallfall jeg erfart.

Det kan godt hende du får noe ut av det, felles skjebne, felles trøst, vet du :)

Legger til jeg, at jeg har vært rusfri i 8 år nå.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...