Gå til innhold

NHD - rykkvis adferd - pls svar

Anbefalte innlegg

Gjest ArcticSummer/Pingvin79

Hei NHD, kan man spotte EUPF/Dyssosiale trekk hos en person gjennom, at vedkommende har rykkvis adferd, eksempelvis vedkommende sitter helt rolig, men rykker plutselig til, rykk + å jeg må bare ha en til, rykk + å den må jeg prøve, eller rykk og så ned på gulvet for å leke med en unge. Hvis vedkommende ellers sitter rolig, og snakker vanlig men har disse "rykkene", er det f.eks. ADHD trekk? vedkommende sitter ellers rolig på stolen og vrir seg ikke mye eller lignende. Står slike rykk i forbindelse med noen diagnose eller tilstand, da dette skiller seg vesentlig fra hva som er observerbart hos andre jeg kjenner? Hvis vedkommende bak rattet f.eks. sier uuuuuuiiiiiiiiiii wooohooooo, ut på tur, nå skal jeg være guide, (snakker annen dialekt) jo dette er altså en ku, og som du ser er kuen brun, og dette er altså et gjerde, det er laget av tre. (og man må gjerne be vedkommende roe seg ned bak rattet.) Er dette mer en vanlig forelskelse? Hva kan det tegne på?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309679-nhd-rykkvis-adferd-pls-svar/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan det være tics? Eller en normalvariant..? Noen folk er jo bare litt spesielle, da. Alt som er litt utenfor a4 trenger ikke være sykdom. Hvis personen har det godt, andre opplever han som grei å ha med å gjøre og han fungerer i jobb eller skole så er han sannsynligvis frisk.

Gjest aspergerjenta

Mener du formålsløse rykninger, sånn som i Tourettes syndrom, eller at personen er brå i bevegelsene?

Jeg er brå og usammenhengende i bevegelsene. Og jeg kan begynne på en bevegelse og så ombestemme meg midtveis. Dette gjør at jeg oppfattes som rykkete. Har asperger, men det er vist at også mennesker med ADHD mangler flyt i bevegelsene sine.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...