Gå til innhold

Var dette en vanlig reaksjon?

Anbefalte innlegg

Gjest ikkemegnei

Opplevde overgrep og voldtekt som 10-åring. Reagerte på dette med å slutte å snakke i noen år. Sa etterhvert ja og nei, men var totalt stille til jeg var ca 13-år.

I tillegg hadde jeg "evner", trodde jeg. Hadde god kontakt med forfedrene mine (som var døde). Dette var vel en slags trøst. Kunne også påvirke f.eks et lotteri, tenkte jeg hardt nok på noe, så skjedde det. Faktisk gjorde det det også. Rart.

Jeg måtte ta 150 sit-ups hver kveld før jeg la meg. Spiste kun en gang om dagen. Hadde en hel masse sånne rare ting.

Er det vanlig å reagere sånn ved overgrep?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/309815-var-dette-en-vanlig-reaksjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikkemegnei

Dette høres ut som helt vanlige/normale reaksjoner etter et overgrep. I tillegg hadde du jo belastningen med to døde foreldre.

Godt å høre at det var ganske normalt, da jeg har følt meg annerledes i alle årene etterpå. Det tror jeg er noe som har satt seg fast, blir ikke kvitt følelsen av å bo på en "planet" for meg selv. Akkurat som om jeg ikke tilhører samme verden som alle andre. Det er liksom dem imot meg, tror ikke dette kommer til å endres. Men er bedre i perioder, heldigvis.

PS: Jeg skrev forfedrene, ikke foreldrene, de levde begge to.

Gjest ikke meg heller....

Godt å høre at det var ganske normalt, da jeg har følt meg annerledes i alle årene etterpå. Det tror jeg er noe som har satt seg fast, blir ikke kvitt følelsen av å bo på en "planet" for meg selv. Akkurat som om jeg ikke tilhører samme verden som alle andre. Det er liksom dem imot meg, tror ikke dette kommer til å endres. Men er bedre i perioder, heldigvis.

PS: Jeg skrev forfedrene, ikke foreldrene, de levde begge to.

Kjenner igjen disse beskrivelsene fra jeg var liten......merkelig.....

I tillegg må jeg "ønsketenke" på forhånd feks, hvis jeg rekker å gå til den og den streken før trikke har kjørt forbi, så går det bra med meg osv.

Situps situps situps, jogge jogge jogge.

Og alle øynene på bildene kunne se på meg....osv....

Tarmene mine var skitne, så jeg skulle bare drikke vann for å holde de rene.

Og jeg så min avdøde mormor stadig vekk. Hun var snill.....

Rare saker. Urk! :-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...