kathrina1365381129 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har så innmari angst. Sånn at jeg dør. Jeg takler bare ikke mere angst. Jeg klarer ikke. Holder ikke ut. Jeg orker ikke å ha det sånn mere. Men hva skal jeg gjøre? Hvordan skal jeg klare å komme meg ut av angsthelvete? Jeg har fortalt psykologer, psykiatre og leger og psykepleiere osv. at jeg ikke orker mere. Og da sier de bare ja og ja og nikker. Men hva skal de gjøre da? Jeg vet jo ikke selv hvordan jeg skal klare å komme meg ut av angst marerittet. Og hva skal jeg gjøre når jeg har hatt det sånn hele livet? Jeg vet jo ikke hvordan det er å være trygg. Hvordan er det å være trygg? Det er sikkert herlig å være trygg. Og medisiner har jeg prøvd, masse medisiner, men jeg merker jo ingenting. Og innleggelse har jeg også prøvd flere ganger, men jeg blir jo ikke noe bedre. Jeg vet at bare jeg selv kan gjøre noe med det. Men jeg aner ikke hvordan? Angst klumpen inne i magen min er helt grusom jo. Den gnager og gjør vondt. Jeg holder ikke ut. Jeg har det så vondt innvendig. Fryktelig vondt. En indre smerte, en indre uro. Jeg har en kolosal angst som gjør så vondt. Og om to dager skal jeg til fastlegen. Men det hjelper jo ikke å si at jeg ikke klarer mere, at jeg ikke holder ut mere. Fordi det har jeg sagt før, mange ganger. Jeg har sånn angst at jeg dør. Jeg takler ikke mere. Klarer ikke mere. Holder ikke ut. Hjelp meg. Jeg trenger hjelp. Hjelp meg. Nå gråter jeg fordi jeg har sånn angst. Angst gjør så vondt. Jeg orker ikke å ha det sånn mere. Hva skal jeg gjøre? Hjelp meg... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309864-jeg-d%C3%B8r-av-angsten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Har du noe å drive med? Aktivitet, hobby, arbeid? Det hjelper alltid å finne noe utenfor en selv å sette fokus på/interessere seg for. Fokus innover på en selv fører aldri til noe godt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309864-jeg-d%C3%B8r-av-angsten/#findComment-2526178 Del på andre sider Flere delingsvalg…
kathrina1365381129 Skrevet 1. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 1. juli 2008 Har du noe å drive med? Aktivitet, hobby, arbeid? Det hjelper alltid å finne noe utenfor en selv å sette fokus på/interessere seg for. Fokus innover på en selv fører aldri til noe godt. Jeg har ingen interresser eller hobbyer. Jeg har heller ingen arbeid eller jobb eller går ikke på skolen fordi jeg er ufør pga. angst og depresjon. Jeg synes alt er et ork og kjedelig. Jeg synes det er kjedelig å gå på kino, spise på resturant, svømme, gå tur, lese i avisen, gå å shoppe, gå tur i naturen, sykle, lage mat osv. Ting som skal være gøy er kjedelig for meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har noen interresser jeg. Jeg synes at livet er dritt og møkk. Livet er så trist og vondt når livet bare er sort og mørkt. Jeg finner ingen mening i livet og alt er håpløst. Jeg er også alvorlig depremert. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309864-jeg-d%C3%B8r-av-angsten/#findComment-2526179 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har ingen interresser eller hobbyer. Jeg har heller ingen arbeid eller jobb eller går ikke på skolen fordi jeg er ufør pga. angst og depresjon. Jeg synes alt er et ork og kjedelig. Jeg synes det er kjedelig å gå på kino, spise på resturant, svømme, gå tur, lese i avisen, gå å shoppe, gå tur i naturen, sykle, lage mat osv. Ting som skal være gøy er kjedelig for meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har noen interresser jeg. Jeg synes at livet er dritt og møkk. Livet er så trist og vondt når livet bare er sort og mørkt. Jeg finner ingen mening i livet og alt er håpløst. Jeg er også alvorlig depremert. Tross din opplevelse at det er kjedelig, bør du drive med aktiviteter. Det vil hjelpe i lengden. Dessuten vil det begrense den innoverrettede oppmerksomheten som sannsynligvis er "roten til alt vondt". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309864-jeg-d%C3%B8r-av-angsten/#findComment-2526183 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neelie Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg har ingen interresser eller hobbyer. Jeg har heller ingen arbeid eller jobb eller går ikke på skolen fordi jeg er ufør pga. angst og depresjon. Jeg synes alt er et ork og kjedelig. Jeg synes det er kjedelig å gå på kino, spise på resturant, svømme, gå tur, lese i avisen, gå å shoppe, gå tur i naturen, sykle, lage mat osv. Ting som skal være gøy er kjedelig for meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har noen interresser jeg. Jeg synes at livet er dritt og møkk. Livet er så trist og vondt når livet bare er sort og mørkt. Jeg finner ingen mening i livet og alt er håpløst. Jeg er også alvorlig depremert. Høres ut som meg dette, uff.. nei, har ingen råd jeg annet en og lete etter hobby. Jeg har heldigvis pc'avhengihet, så jeg kan sløse bort timer på dumme pc-spill.. men hadde jeg ikke hatt det så hadde jeg tørna helt! Håper du finner noe, og jobber vidre med og ta kontakt med andre, sånn som jeg også såvidt prøver på.. Klem! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309864-jeg-d%C3%B8r-av-angsten/#findComment-2526372 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest profile Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Er du sikker på at det du tolker som angst er angst? Hva er det du er engstelig for? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309864-jeg-d%C3%B8r-av-angsten/#findComment-2526490 Del på andre sider Flere delingsvalg…
rose23 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg har ingen interresser eller hobbyer. Jeg har heller ingen arbeid eller jobb eller går ikke på skolen fordi jeg er ufør pga. angst og depresjon. Jeg synes alt er et ork og kjedelig. Jeg synes det er kjedelig å gå på kino, spise på resturant, svømme, gå tur, lese i avisen, gå å shoppe, gå tur i naturen, sykle, lage mat osv. Ting som skal være gøy er kjedelig for meg. Jeg vet ikke hvorfor jeg ikke har noen interresser jeg. Jeg synes at livet er dritt og møkk. Livet er så trist og vondt når livet bare er sort og mørkt. Jeg finner ingen mening i livet og alt er håpløst. Jeg er også alvorlig depremert. Når jeg har skikkelig angst prøver jeg å fikle med noe. På det verste kan jeg bestemme meg for å rive en avis i tusenvis av biter. Så lar jeg alt flyte i stuen. Noen ganger knuser jeg glass. Totalt meningsløst... men på en eller annen måte blir jeg mer tilfreds etter slike aktiviteter. Greier på en måte å få uroen litt ut av skallet mitt. Prøv å gjør som NHD råder. Noen mener at det er verdens beste terapi å strikke. Kanskje du produseere skjerf og gi dem vekk i julegave? Jeg hater å strikke... men nå fikk jeg plutselig lyst å begynne med det selv :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309864-jeg-d%C3%B8r-av-angsten/#findComment-2526647 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.