Gjest meran Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Jeg trenger virkelig råd eller hjelp.. Angsten har virkelig tatt over livet mitt. Panikken stiger bare jeg kommer ut av porten. Jeg har opplevd panikk angst (angstanfall). Da trodde jeg at jeg skulle dø. Og etter jeg fikk det anfallet tør jeg nesten ingenting. Jeg kommer meg ingen vei.. Jeg går og tenker hele tida. Spesielt på at jeg kan bli "dårlig" igjen. Jeg vil ikke ha det sånn. Er det noe som kan hjelpe meg? Jeg har kommet inn i en ond sirkel. Jeg vil bryte den. Men det er bein tøft! Har snakka litt med legen min om dette. Men jeg er ikke flink til å snakke for meg.. Finnes det medisiner? Jeg føler at jeg har gått på en "smell", og jeg kommer meg ikke opp igjen.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309887-angsten-har-tatt-over/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Vival , rivotril o.l virker raskt og hjeper. Det er imidlertid ikke en varig løsning, da disse på sikt kan gi avhengighet. På lengre sikt såkalte lykkepiller som ikke er vanedannende, men som man må bruke en stund før de virker. Disse virker ikke sløvende eller avslappende slik som vival o.l, men kan fjerne angsten på en annen måte. Viktig er det likevel å lære seg pusteteknikker, puste rolig og sakte når angsten "tar" deg, fokusere på det, så vil panikken gradvis slippe taket, fortere og fortere. Det å lære seg at angst ikke er farlig. Det finnes også selvhjelpsgrupper som angstringen o.l, dette kan være fint for å se hvordan andre takler angsten o.l. Kognitiv terapi, som går ut på å provosere angsten, er veldig effektivt, dette kan man enten gjøre alene ved å gjøre det som trigger angsten, og ikke la angsten "spise" seg inn på stadig nye områder. Eller så kan man gjøre det sammen med en terapeut som har erfaring på dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309887-angsten-har-tatt-over/#findComment-2526365 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neelie Skrevet 1. juli 2008 Del Skrevet 1. juli 2008 Vival , rivotril o.l virker raskt og hjeper. Det er imidlertid ikke en varig løsning, da disse på sikt kan gi avhengighet. På lengre sikt såkalte lykkepiller som ikke er vanedannende, men som man må bruke en stund før de virker. Disse virker ikke sløvende eller avslappende slik som vival o.l, men kan fjerne angsten på en annen måte. Viktig er det likevel å lære seg pusteteknikker, puste rolig og sakte når angsten "tar" deg, fokusere på det, så vil panikken gradvis slippe taket, fortere og fortere. Det å lære seg at angst ikke er farlig. Det finnes også selvhjelpsgrupper som angstringen o.l, dette kan være fint for å se hvordan andre takler angsten o.l. Kognitiv terapi, som går ut på å provosere angsten, er veldig effektivt, dette kan man enten gjøre alene ved å gjøre det som trigger angsten, og ikke la angsten "spise" seg inn på stadig nye områder. Eller så kan man gjøre det sammen med en terapeut som har erfaring på dette. Her var det mange gode tips! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309887-angsten-har-tatt-over/#findComment-2526379 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.