frosken Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Legen er på ferie i juli, derfor er det ikke så veldig aktuelt. Jeg kan mest sannsynlig få time hos en av de andre legene på senteret, men jeg orker faktisk ikke. Sjansene er store for at de bare ber meg vente til legen min er tilbake igjen, i tillegg til at jeg finner det særdeles vanskelig å "åpne meg" for leger. Jeg vil mest sannsynlig ikke kunne forklare meg godt nok til en ny lege. Du har nok rett i at leger tror avgjørelsen var ok om jeg ikke kommer tilbake. Det har jeg opplevd mange ganger. Og jeg synes faktisk ikke det er noen god politikk. Spesielt ikke for slike som meg, som må ta meg kraftig sammen for å komme meg til legen i det hele tatt, deretter et nytt krafttak for å forklare situasjonen så godt som mulig og så akseptere at de ikke kan/vil hjelpe. Det er få problemer som bare forsvinner av seg selv. Flytter dere til et område hvor samboeren din er kjent, og hvor han også har benyttet en lege før? I såfall kan du kanskje få hjelp der. Jeg synes det er leit at du ikke orker å fremme dine egne behov på en såpass sterk måte at du blir imøtesett i forhold til konstruktive ønsker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309980-nhd-ang-fastlege-og-medisiner/page/3/#findComment-2527564 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Flytter dere til et område hvor samboeren din er kjent, og hvor han også har benyttet en lege før? I såfall kan du kanskje få hjelp der. Jeg synes det er leit at du ikke orker å fremme dine egne behov på en såpass sterk måte at du blir imøtesett i forhold til konstruktive ønsker. ''Flytter dere til et område hvor samboeren din er kjent, og hvor han også har benyttet en lege før? I såfall kan du kanskje få hjelp der.'' Ja, det er det vi har blitt enige om her hjemme. Han er godt kjent og vi må uansett finne en god lege til sønnen min ganske raskt. I mellomtiden skal jeg prøve det naturmidlet som ble anbefalt et annet sted i tråden og håper det kan hjelpe litt. ''Jeg synes det er leit at du ikke orker å fremme dine egne behov på en såpass sterk måte at du blir imøtesett i forhold til konstruktive ønsker.'' Ja, det er i alle fall upraktisk. Jeg føler ofte at jeg blir misforstått eller bagatellisert hos legen, fordi jeg ikke legger så mye følelser i forklaringene mine. Legen min klager ofte over at jeg "kan alle ordene/betegnelsene, men beskriver dårlig". Sier jeg "tankekjør", så vil hun ha en inngående forklaring av hva dette betyr for akkurat meg. Ofte ender slike utspørringer med at jeg gir opp, fordi det føles for vanskelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309980-nhd-ang-fastlege-og-medisiner/page/3/#findComment-2527568 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 ''Flytter dere til et område hvor samboeren din er kjent, og hvor han også har benyttet en lege før? I såfall kan du kanskje få hjelp der.'' Ja, det er det vi har blitt enige om her hjemme. Han er godt kjent og vi må uansett finne en god lege til sønnen min ganske raskt. I mellomtiden skal jeg prøve det naturmidlet som ble anbefalt et annet sted i tråden og håper det kan hjelpe litt. ''Jeg synes det er leit at du ikke orker å fremme dine egne behov på en såpass sterk måte at du blir imøtesett i forhold til konstruktive ønsker.'' Ja, det er i alle fall upraktisk. Jeg føler ofte at jeg blir misforstått eller bagatellisert hos legen, fordi jeg ikke legger så mye følelser i forklaringene mine. Legen min klager ofte over at jeg "kan alle ordene/betegnelsene, men beskriver dårlig". Sier jeg "tankekjør", så vil hun ha en inngående forklaring av hva dette betyr for akkurat meg. Ofte ender slike utspørringer med at jeg gir opp, fordi det føles for vanskelig. Det er rart med hva man holder på med som følge av dol-livet. Jeg må tilstå at jeg innimellom er bekymret for den flyttingen din av hensyn til sønnen din, men jeg håper at språket hans kommer på plass av seg selv, og at han ikke har mer omfattende vansker. Innser forøvrig at det ikke er "mitt bord" å lure på om du og gutten vil få god nok oppfølgning videre...*s* Lykke til med flyttingen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309980-nhd-ang-fastlege-og-medisiner/page/3/#findComment-2527572 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 3. juli 2008 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2008 Det er rart med hva man holder på med som følge av dol-livet. Jeg må tilstå at jeg innimellom er bekymret for den flyttingen din av hensyn til sønnen din, men jeg håper at språket hans kommer på plass av seg selv, og at han ikke har mer omfattende vansker. Innser forøvrig at det ikke er "mitt bord" å lure på om du og gutten vil få god nok oppfølgning videre...*s* Lykke til med flyttingen! Takk for det. Oppfølgingen kan forøvrig ikke bli verre enn den har vært her. "Mulige tilknytningsforstyrrelser", sa de og ga meg selvsagte råd ang. øving på språk og mye kos/positiv oppmuntring. De hadde ikke annet å tilby og sa barnehagen ville ta tak i språket når den tid kom. Akkurat det klarer nok en engelsk barnehage like godt og da kan vi jobbe videre med det språket han selv velger å snakke og har kommet lengst i. Så ikke bekymre deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309980-nhd-ang-fastlege-og-medisiner/page/3/#findComment-2527575 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.