kathrina1365381129 Skrevet 2. juli 2008 Del Skrevet 2. juli 2008 Jeg skrev dette spørsmålet litt under her under overskriften buspar. Men jeg fikk ingen svar. Også lurer jeg veldig mye på hva buspar er for noe? Jeg har lest i felleskatalogen og fant ut litt der. Kan NHD please svare. jeg håper det fordi fastlegen som jeg går til hadde aldri hørt om buspar da jeg spurte om å få begynne. Og nå står jeg med en buspar resept i hånda og lurer på hva buspar er for noe og hvordan den virker. Hvordan virker buspar? Er buspar et ssri? Jeg tror ikke det er et ssri, men jeg er ikke sikker. Jeg har prøvd mange forskjellige medisiner. jeg har prøvd cipralex, zoloft, fevarin, efexor, trilafon, fluanxol, fontex, remeron, truxal, og abilify. Men jeg har ikke prøvd Buspar. Virker Buspar på noe annet? Også har jeg lest på felleskatalogen og der står det at den skal virke på angst ol. og truxal som jeg har prøvd før virker også på angst og uro. Er de ganske like Buspar og Truxal? Er det noen som synes at buspar hjelper på dere? Jeg har tenkt på å sende en melding til personalet på mobilen om at de kan spørre om jeg kan begynne på Buspar siden noen har foreslått å prøve Buspar. Siden jeg ikke tør å fortelle dette til legen selv også har jeg med meg en av persoanlet med inn til legen som snakker for meg. Er det noen som merker noe på buspar. Er buspar en grei medisin mot angst? Jeg har generell angst, sosial angst og depresjon. Tusen takk for svar. Også tror jeg at buspar er en annen slags medisin enn de jeg har prøvd, men jeg er ikke sikker.? Vet du om det er en annerledes medisin buspar enn de andre jeg har prøvd fordi jeg har jo prøvd ti forskjellige medisiner mot angst og depresjon før uten noe virkning. og buspar blir det elevte medisinen jeg prøver. Og jeg tror at buspar blir den siste medisinen jeg prøver siden jeg har prøvd så mange. Hvis det ikke kommer en ny type medisin på markedet da. Jeg vil så gjerne bli bedre også vil jeg så gjerne bli frisk. Så derfor prøver jeg haugevis av terapi, uten virkning, ti forskjellige medisner uten virkning, innleggelse flere ganger uten virkning. Men nå har jeg også en dum sykdom i tillegg til angst og depresjon som ødelegger alt nemlig asperger. Dumme asperger som ødelegger alt. Jeg kan jo ikke trene på angstfulle ting fordi de med asperger er det nesten helt umulig å bli frisk har jeg hørt. Æsj. Men jeg prøver en ny medisin fordet og krysser fingre og tær på at buspar virker. *krysse* *håpe* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309982-er-det-ingen-som-vet-hva-dette-er-for-noe/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sleepless 38 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Buspar er en medisin som virker spesifikt på angst. Det er ikke et antidepressiva og dermed ikke et SSRI heller. Det er et anxiolytikum. Jeg tror ikke det er veldig mange som går på medisinen. Men mange har nok vært innom den for å prøve. Jeg vet en del folk bruker den i tillegg til SSRI, hvis de synes de har lite effekt. Selv hadde jeg ikke virkning av den. Jeg har dessverre ikke inntrykk av at det er så mange som har en kjempevirkning av denne medisinen, men du har vel lite å miste på å prøve. Det som er med denne medisinen er at en trenger litt tid før den begynner å virke. Hvor mange uker vet jeg ikke, men jeg vet at en trenger en del uker på å få nivået opp i kroppen. Ellers ser jeg at du ikke har prøvd lyrica. Det er også en medisin som brukes mye mot angst etterhvert. Det er i gruppen antiepileptikum. Det er en medisin som virker effektivt mot angst for mange mennesker, så om dette, buspar, ikke er medisinen for deg, ville jeg bestemt vurdert denne. Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309982-er-det-ingen-som-vet-hva-dette-er-for-noe/#findComment-2527073 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sleepless 38 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 De fleste medisinene du har prøvd er SSRI/SNRI(pluss remeron) og antipsykotika. Derfor ville jeg prøvd andre grupper. Vellbutrin er også en medisin du kan se nærmere på. Der er også et par av de gamle, trisykliske ADene, som for eksempel anafranil, som kanskje kunne være verdt å prøve. Men jeg hadde satt lyrica først på listen var jeg deg, over buspar. Og den medisinen har jeg inntrykk av virker mye raskere enn buspar, og bedre. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309982-er-det-ingen-som-vet-hva-dette-er-for-noe/#findComment-2527074 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lyrika Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 De fleste medisinene du har prøvd er SSRI/SNRI(pluss remeron) og antipsykotika. Derfor ville jeg prøvd andre grupper. Vellbutrin er også en medisin du kan se nærmere på. Der er også et par av de gamle, trisykliske ADene, som for eksempel anafranil, som kanskje kunne være verdt å prøve. Men jeg hadde satt lyrica først på listen var jeg deg, over buspar. Og den medisinen har jeg inntrykk av virker mye raskere enn buspar, og bedre. Lyrika er en ny medisin som i enkelte tilfeller har ført til avhengighet, selv om den er klassifisert som et C-preparat. Har hørt flere som har hatt denne erfaringen, inkludert meg selv. Legen måtte varsle legemiddelverket og jeg sutta på den. Men, skummel medisin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309982-er-det-ingen-som-vet-hva-dette-er-for-noe/#findComment-2527110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sleepless 38 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Lyrika er en ny medisin som i enkelte tilfeller har ført til avhengighet, selv om den er klassifisert som et C-preparat. Har hørt flere som har hatt denne erfaringen, inkludert meg selv. Legen måtte varsle legemiddelverket og jeg sutta på den. Men, skummel medisin. Absolutt alle medisiner kan være skumle for noen mennesker. det er jeg ikke i tvil om, og derfor bør en sørge for å få god og nær oppfølging. Det kan være greit å være obs på, men jeg synes at noen med så mye angst som kathrina burde prøve dette, da livskvaliteten hennes er så forringet. Hun har også prøvd efexor, en medisin som heller ikke er lett for en del mennesker å komme seg av. Alle medisiner han noen bivirkninger som det ofte er noe med og jeg er enig i deg med at det kan være greit å orientere seg litt i startfasen. Jeg tror ikke det er en skumlere medisin enn andre å prøve. Det er så individuelt dette med medisiner. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309982-er-det-ingen-som-vet-hva-dette-er-for-noe/#findComment-2527215 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lyrika Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Absolutt alle medisiner kan være skumle for noen mennesker. det er jeg ikke i tvil om, og derfor bør en sørge for å få god og nær oppfølging. Det kan være greit å være obs på, men jeg synes at noen med så mye angst som kathrina burde prøve dette, da livskvaliteten hennes er så forringet. Hun har også prøvd efexor, en medisin som heller ikke er lett for en del mennesker å komme seg av. Alle medisiner han noen bivirkninger som det ofte er noe med og jeg er enig i deg med at det kan være greit å orientere seg litt i startfasen. Jeg tror ikke det er en skumlere medisin enn andre å prøve. Det er så individuelt dette med medisiner. Joda, skjønner den. Alle medisiner kan være farlige, det er jeg enig i. Men Lyrika har på mange måter samme struktur som benzodiasepiner, og derfor kan den være hakket farligere. Men ikke alle reagerer sånn på den. Men har hørt om del tilfeller. En lege fortalte meg at de hadde gitt den til alkoholikere. Men så ble de avhengig også av den og måtte på ny avvenning. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309982-er-det-ingen-som-vet-hva-dette-er-for-noe/#findComment-2527244 Del på andre sider Flere delingsvalg…
frosken Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hei kathrina:-) Når jeg leser det du skriver, så tenker jeg at du spinner mye rundt de samme temaene om og om igjen. Hjelper det deg egentlig å stille spørsmål her i forum, eller ville det vært bedre om du primært snakket med som skal hjelpe deg i RL? Håper du finner noe ok å gjøre i sommervarmen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/309982-er-det-ingen-som-vet-hva-dette-er-for-noe/#findComment-2527403 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.