Gjest en fortvilet kone Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Hei, jeg har en mann som jeg lurer på om han har tvangs/tvilslidelse. Han er en som kvie seg for å ta bestemmelser, men samtidig er han en som vil ha kontroll over sin familie. Han holder sjelden avtalene sine, eller gjøre dem om 3-4 ganger før resultatet foreligge, da må familien strekker seg veldig langt for at det skal bli et positivt resultat, ellers blir han sint og lei seg og sier at vi ikke bryr oss om han. Selv om vi lager konkrete avtaler, kan han finne på å gjøre dem om dagen etter. Når han blir konfrontert med det, lyver han og sier at det ikke var det han oppfatet av avtalen. Det går gjerne ut over barna. Han elsker å gå turer, og vil at familien skal være med. Om jeg sier at vi liker å gå turer, men at barna også har andre ønsker, som f.eks. fisking, og bading, er ikke dette aktuelt for ham. Han blir sint hvis jeg tar med ungene sammen med andre vennepar på strandtur. Så en fin dag for ungene kan bli til en trist dag når pappaen kommer hjem og er sint og fordømmer alt det som var gjort tidligere på dagen. Mannen min er også en person som liker å vite hvor kona og barna er til enhver tid, men vil ikke at de skal vite hvor han er. Når han kommer hjem fra jobben, er han gjerne sliten, og det er forståelig, men når han har fri i helgene, hjelper han ikke til med husarbeid. Han vasker klærne sine selv, og vasker opp, selv om vi har oppvaskmaskin. Ellers gjør han ikke noe annet. Han vil gjerne tror at det er han som har hovedansvaret for den økonomiske inntekten i familien, selv om jeg jobber like mye som han. Han vil ikke ha noe oversikt over økonomien, vil ikke lære å betale regninger over nettet, vil ikke vite hvor mye han har inne på kontoen sin, men vil at jeg skal ha full oversikt og at jeg skal sørge for at det er nok penger inne på kontoen hans til enhver tid. Hva skal jeg gjøre? Vil gjerne vite svaret siden dette her sliter veldig på både meg og ungene. Vi får aldri planlagt noen ting, siden alt kan bli snudd oppned i løpet av veldig kort tid. Jeg synes ikke skilsmissen er løsningen hvis han har psykiske problemer som kanskje han kan få hjelp for. Han er jo ellers en snill mann, og barna er veldig glad i pappaen sin. Hilsen en fortvilet kone. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310016-tvangslidelser/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
serenity777 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Dette er nok ikke tvangslidelse. Hva det er vet jeg ikke, men det ligner ikke ocd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310016-tvangslidelser/#findComment-2527506 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg kan ikke sikkert si hva som feiler han. Det er dog ingenting i det du skriver som leder tankene hen på tvangslidelse - OCD. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310016-tvangslidelser/#findComment-2527578 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.