kathrina1365381129 Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Jeg har sett i felleskatalogen og fått anbefalt fra andre brukere om å prøve Lyrika. Det stod det er en mot epilepsi medisin, og jeg har ikke prøvd noen epilepsi medisin før. Også stod det er bra for mennesker med generalisert angst og jeg har generalisert angst. Er Lyrika et mediskament du villa ha prøvd på dine pasienter? Jeg har prøvd masse ssri både antipsykotika og antideppressivia, men aldri antieleptika. Kan antieleptika også være en bra medisin med sosial angst og gerneralisert angst? Nå har jeg nettopp vært hos legen og fått buspar. Og har begynt med buspar i dag. Jeg tror buspar er også en annen slags medisin enn de jeg har prøvd før. Men jeg tenkte jeg skal prøve buspar i kanskje tre eller fire eller fem måneder og hvis jeg ikke merker noe på den, kanskje jeg kan prøve lyrika da? Hvilke forskjellige medisiner hjelper mot angst? Er det: Antideppressivia (cipralex, zoloft, fontex, Remeron, fevarin, efexor) ( Alle disse har jeg prøvd før) Antipsykotika Truxal, Trilafon, Fluanxol, Abilify) (Alle disse har jeg prøvd før.) Antieleptikum (Lyrika) ( Har ikke prøvd) Anxiolytikum (Buspar) (begynt i dag) Benzontabletter: Sobril, alopam. (Går på det nå.) Lønner det seg å prøve alle disse medisinene? Ikke samtidig da Haha.. Unnskyld meg for mange dumme og teite og rare spørsmål. Jeg vil så gjerne finne en medisin som hjelper. Jeg har ikke gitt opp helt ennå fordi jeg har jo prøvd ti medisiner pluss sobril og alopam og imovane og vallergan mot søvn. Jeg er helt desperat etter å bli bedre fordi jeg orker ikke å ha det sånn mere. Jeg klarer ikke å ha det sånn som jeg har nå. Orker ikke. Og terapi, og innleggelse har heller ikke hjulpet meg et eneste gram. Snufs. Takk for svar... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310036-lyrika/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sitronkaramell Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Har du prøvd metakognitiv mot generalisert angst? Om du har mulighet for å finne en terapeut som kan det så anbefaler jeg det på det sterkeste. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310036-lyrika/#findComment-2527594 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Geir Skrevet 3. juli 2008 Del Skrevet 3. juli 2008 Du skriver at du har prøvd: ''Cipralex, zoloft, fontex, Remeron, fevarin, efexor, Truxal, Trilafon, Fluanxol og Abilify (Alle disse har jeg prøvd før.) '' ''Buspar. (Går på det nå.)'' ''...jeg har jo prøvd ti medisiner pluss sobril og alopam og imovane og vallergan mot søvn.'' Og om _ingen_ av disse har hjulpet deg, så tviler eg på at det vil skje noe mirakel om du også begynner med Lyrica... Eg personlig har hatt veldig god hjelp av Lyrica kombinert med Zoloft for panikkangst/depresjon, og Lyrica kombinert med Melatonin for søvn. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310036-lyrika/#findComment-2527606 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.