Gå til innhold

sommer og ensomhet

Anbefalte innlegg

Gjest sommern er fæl

En positiv ting: Nå er snart enda en dag overstått, jeg gleder meg til å legge meg.

I morgen skal jeg kjøpe Dagbladet med Magasinet-det er ukens høydepunkt for meg. Kombinert med en kopp kaffe på balkongen, kan det forhåpentligvis bli en liten "flukt" fra de vonde følelsene. Håper du kan finne deg lignende pusterom, som gjør det lettere å holde ut.

Ja, jeg kan like å gå småturer.Men det må vere på kvelden, når risikoen for å møte noen ikke er så stor.Det er min flukt:)

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• frosken

3

• tjohei

1

• Skogstrollet

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest Grønn iris

Er vondt å se at andre har det fint,og lure på hva er feil med meg, siden ingen vil vere med meg..så skjønnar hva du meiner. Eg føler alle kan se på meg at jeg er aleine..ingen god følelse..

uff ja...

Du må ikke tenke så mye på at du er annerledes enn alle andre...

Det er lett å si men venskelig å gjøre, ja. Jeg er sånn selv jeg. Mindre nå enn før da.

Det er vel særlig i festlige sammenhenger jeg føler meg annerledes og mislykket,

Jeg har jobbet myyyye med meg selv pga dette.

Jeg hadde stoooore problemer i begynnelsen da jeg fikk jobb i butikk. Det var et rent mareritt å gå på jobb hver dag og lure på hva andre tenkte om meg, og da maaaaange mennesker om dagen...

Men det var som terapi. Jeg tenkte mindre og mindre på at jeg var annerledes og begynte å si meg selv positive tanker for å holde ut da.

Folk er for opptatt av sine egne probblemer til å bry sag om hva en nabo eller fremmed på gata gjør.

Gjest liten løve

Vil egentlig, prøve det. Men - da sier det kanskje noe om meg da, som må gå på dagsenter for å være la med andre. Kor mislykka jeg er. Familien hater meg, synes jeg er feig.Derfor hater jeg meg sjølv.

Hei. Leit å høre at du har det så vondt og føler deg så ensom, men det er ikke noe skammelig over å være ensom. Jeg har selv vært veldig ensom i perioder. Det har også mine friske venninner som er i full jobb vært.

Særlig nå på sommeren er det helt vanlig å være ensom. De fleste er jo bortreist. Da blir man jo alene. Det opplever du, andre syke og andre friske. Det er helt normalt.

Og hva er det verste som kunne skje? At naboen spurte om du ikke hadde venner å være med i sommer? Hva er så ille med det? Det er jo ikke din feil, og ikke noe uvanlig..

Synes du skal oppsøke dagsenteret. Jeg er selv midlertidig uføretrygdet og har brukt dagsenteret i to år. To år der jeg har utviklet meg masse og blitt en tryggere person.

På dagsenteret er det sannsynligvis ingen som kjenner deg veldig godt, og fortida vil ikke henge ved deg. Her har du blanke ark.

Hvis du drar på Dagsenteret synes jeg det er ganske stort. For da har du innrømt ovenfor deg selv hvordan ting er, og kanskje også fortalt det til andre.

Det å være ensom er blitt et tabu på lik linje med slik det tidligere var å være homofil.

Tabuer er til for å brytes. Man må leve åpent og ærlig med seg selv og andre for å bli lykkelig i livet.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...