Gå til innhold

abilify

Gjest livredd, kvalm, trist

Anbefalte innlegg

Gjest livredd, kvalm, trist

Jeg har diagnosen schizoaffektiv. Psykiateren min ga meg ablilify og forventer at den skal virke. Jeg har tidligere prøvt halve apoteket. Både gammelt og nytt uten noe særlig effekt.

Virker ablilify alltid???? Jeg har 10mg nå og skal øke til 20. Tenker at siden h*n virker sikker på at abilify skal virke, og jeg ikke merker noen endring, så har jeg rett i det h*n kaller vrangforestillinger. At det jeg opplever er virkelig. er livredd hele tiden og sover lite.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310100-abilify/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg har også diagnose schizoaffektiv lidelse (depressiv type). Jeg går på 20 mg Abilify, og fungerer i dag nesten som et "normalt" menneske med god livskvalitet. Abilify har hatt en aktiviserende effekt på meg, som har hjulpet meg gjennom mange "passive" og redde perioder.

Jeg skjønner inderlig godt hvor du er nå -om du er der fremdeles. Det er vondt å være redd og kvalm og trist. Jeg synes du skal holde fast ved medisinen litt til, som regel bruker kvalmen å gi seg etter en stund. Når du har stabilisert mengden av medisin i blodet, vil du sannsynligvis merke bedre effekt. Det kan ingen garantere, men vi kan alle håpe!

Ikke gi opp! Du sloss for en viktig sak - nemlig deg selv!

Varm klem,

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310100-abilify/#findComment-2529340
Del på andre sider

Hei!

Jeg har også diagnose schizoaffektiv lidelse (depressiv type). Jeg går på 20 mg Abilify, og fungerer i dag nesten som et "normalt" menneske med god livskvalitet. Abilify har hatt en aktiviserende effekt på meg, som har hjulpet meg gjennom mange "passive" og redde perioder.

Jeg skjønner inderlig godt hvor du er nå -om du er der fremdeles. Det er vondt å være redd og kvalm og trist. Jeg synes du skal holde fast ved medisinen litt til, som regel bruker kvalmen å gi seg etter en stund. Når du har stabilisert mengden av medisin i blodet, vil du sannsynligvis merke bedre effekt. Det kan ingen garantere, men vi kan alle håpe!

Ikke gi opp! Du sloss for en viktig sak - nemlig deg selv!

Varm klem,

Jeg har også depressiv type.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/310100-abilify/#findComment-2529565
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...