Gjest Håper veldig på svar på dette. Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Hei Jeg holderp å å bli overflyttet fra et dps til et annet da jeg skal flytte. Fastlegen min vet ingenting om dette,så jeg håper virkelig du kan hjelpe meg da jeg er rimelig fortvilet. Jeg bruker cipralex 7.5 mg mot GAD/depresjon. Etter langvarige smerter i høyreside av magen,under ribbeinsbuen tok jeg blodprøver hos legen. Disse visste forhøyet ALAT/Gamma GT. Dessuten var CRPèn min letter forhøyet(12) Etter dette sluttet jeg med Cipralex etter råd fra legen. Da normaliserte alle prøvene seg,magen ble bra,.men depresjon + GAD kom tilbake. Jeg så meg rett og slett nødt til å starte med cipralex igjen. Etter bare en uke kom magesmertene tilbake og legen påviste igjen høy alat/gt + crp. (kan forhøyet crp komme av inflammasjon i lever?) LEgen vil nå at jeg skal slutte med cipralex igjen pga leveren. Jeg syns d er slitsomt å leve med magesmertene,men enda verre å leve med depresjon/angst. Og ejg vil jo ikke at levra mi skal bli ødelagt. Jeg fikk ogsåsamme reaksjon av efexor. Jeg spurte fastlegen min om det finnes noe SSRI som ikke påvirker lever i så stor grad,men dette visste han ikke noe om. Vet du noe om dette? Eventuelt,vet du hvor jeg kan finne svar? Jeg orker ikke å få tilbake depresjon/GAD,menjeg vil jo gjerne ha en funkjsonell lever også. Jeg hadde satt UTROLIG pris på råd og svar, da jeg er ganske fortvilet nå. Cipralex hjelper meg virkelig med mine psykiske symptomer. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310307-nhd_medisinh%C3%A5per-du-kan-hjelpe-meg/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 9. juli 2008 Del Skrevet 9. juli 2008 Siden dette er individuelt, kan du ikke gjøre annet enn å prøve en annen SSRI. Ikke Cipramil siden den er svært lik Cipralex. Jeg foreslår Seroxat. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/310307-nhd_medisinh%C3%A5per-du-kan-hjelpe-meg/#findComment-2530184 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.