Gå til innhold

NHD. Gir Imovane økt angst og uro?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

sort som natta

bruker samme doseing som deg,men har ikke hatt noen bivirkninger.andre her vil sikkert kommentere dosen du bruker,men selv har jeg altså stor dose uten problemer.erfarer du mer angst,ville jeg tatt opp mdet meg legen som skriver det ut.i følge felleskatalogen kan det nemlig sees

serenity777

bruker samme doseing som deg,men har ikke hatt noen bivirkninger.andre her vil sikkert kommentere dosen du bruker,men selv har jeg altså stor dose uten problemer.erfarer du mer angst,ville jeg tatt opp mdet meg legen som skriver det ut.i følge felleskatalogen kan det nemlig sees

jeg får angst dagen etter jeg tar valergan.

Aldri fått det av imovane eller stilnoct og den typen sovemedisin.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Det _gir_ ikke angst. Derimot kan en diskutere om det kan gi angst.

Det ideelle sovemiddel virker raskt, virker hele natten og er ute av kroppen kl. 06. For å komme i nærheten av dette, snakker vi om stoffer med kort halveringstid.

Noen husker sikkert det utmerkede middel Halcion som dessverre ble trukket fra markedet fordi noen få opplevde angst dagen etter.

Med svært kort virketid vil teoretisk noen få angst når medisinen, som er benzolignende, går raskt ut av kroppen.

Du bruker en svært høy dose. Jeg ser sjelden personer som bruker slike doser uten at de også har psykiske tilleggsproblemer som feks. angst. Hva som er hva, er vanskelig å si. Kun en seponering over lengre tid vil gi svaret.

Annonse

Gjest sosiologen

Det _gir_ ikke angst. Derimot kan en diskutere om det kan gi angst.

Det ideelle sovemiddel virker raskt, virker hele natten og er ute av kroppen kl. 06. For å komme i nærheten av dette, snakker vi om stoffer med kort halveringstid.

Noen husker sikkert det utmerkede middel Halcion som dessverre ble trukket fra markedet fordi noen få opplevde angst dagen etter.

Med svært kort virketid vil teoretisk noen få angst når medisinen, som er benzolignende, går raskt ut av kroppen.

Du bruker en svært høy dose. Jeg ser sjelden personer som bruker slike doser uten at de også har psykiske tilleggsproblemer som feks. angst. Hva som er hva, er vanskelig å si. Kun en seponering over lengre tid vil gi svaret.

-Du bør vel gjerne minne vedkommende om at Imovane er ment å brukes ved:"Forbigående og kortvarige søvnvansker. Som støtteterapi i begrenset tid ved behandling av kroniske søvnvansker."

Sitat fra felleskatalogen.no: ""Sentralnervesystemet: Psykiatriske og paradoksale reaksjoner som angst, irritabilitet, aggressivitet, raseriutbrudd, hallusinasjoner, forvirring, eksitasjon, adferdsforstyrrelser, dysfori, rastløshet, vrangforestillinger, psykoser, konsentrasjonsproblemer, anterograd amnesi. Behandlingen kan, selv i terapeutiske doser, føre til fysisk avhengighet. Symptomer sett ved seponering: «Rebound»-insomni, angst, tremor, svette, uro, forvirring, hodepine, palpitasjoner, takykardi, delirium, mareritt, hallusinasjoner og irritabilitet, og i sjeldne tilfeller kramper. Psykisk avhengighet kan forekomme. Misbruk har vært rapportert.""

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...