Gå til innhold

kommunal garanti, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Gjest trenger hjelp snarest
Skrevet

Jeg bor i en leilighet som jeg har fått kommunal garanti for i stedenfor 3 mnd depositum. Hva skjer dersom kjæresten min flytter inn? Må vi da betale depositum, eller gjelder fortsatt den kommunale garantien?

Skrevet

Er det du som står som leietager, så er det, det de forholder seg til.

Persille1365381127
Skrevet

Hverken garanti eller depositum endrer seg om ikke husleien endrer seg. Så om det er greit for de som eier leiligheten at h*n flytter inn, så er det ikke noe problem :)

Skogstrollet
Skrevet

Er det noen som vil leie ut til noen med sosial garanti altså? Har sett flere annonser hvor det står "kommunal garanti godtas ikke!".

Gjest ting er ikke så vanskelig som du tror
Skrevet

Er det noen som vil leie ut til noen med sosial garanti altså? Har sett flere annonser hvor det står "kommunal garanti godtas ikke!".

Ja, det er veldig veldig mange som leier ut til folk som har sosial garanti. Jeg jobber på sosialkontor, og skriver stadig vedtak på "garanti for depositum". De aller aller fleste utleiere i kommunen der jeg jobber godtat det. Tror jeg har vært borti kun to utleiere hvor det var et problem.

Skogstrollet
Skrevet

Ja, det er veldig veldig mange som leier ut til folk som har sosial garanti. Jeg jobber på sosialkontor, og skriver stadig vedtak på "garanti for depositum". De aller aller fleste utleiere i kommunen der jeg jobber godtat det. Tror jeg har vært borti kun to utleiere hvor det var et problem.

Har lest om at utleiere som har hatt problemer med å få utbetalt noe fra sosialkontoret. Kanskje derfor folk er skeptiske.

Skogstrollet
Skrevet

http://forum.kvinneguiden.no/lofiversion/index.php/t294370.html

Skogstrollet
Skrevet

http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostlandssendingen/1.3761810

Skrevet

Tydeligvis forskjell fra kommune til kommune på det området også, som på så mange andre området. I alle kommunen jeg har jobbet har garantien dekket også andre ting enn manglende husleie. Det utarbides en befaringsrapport når noen flytter inn, og utifa den ser man om noe skal dekkes når de flytter ut.

Men du har helt sikkert ikke engang sjekket hva som dekkes i din kommune. Du har bare bestemt deg for at ting er helt umulig for deg, du, stakkars.

Skogstrollet
Skrevet

Tydeligvis forskjell fra kommune til kommune på det området også, som på så mange andre området. I alle kommunen jeg har jobbet har garantien dekket også andre ting enn manglende husleie. Det utarbides en befaringsrapport når noen flytter inn, og utifa den ser man om noe skal dekkes når de flytter ut.

Men du har helt sikkert ikke engang sjekket hva som dekkes i din kommune. Du har bare bestemt deg for at ting er helt umulig for deg, du, stakkars.

''du, stakkars''

Sier du det samme til dine klienter?

Skogstrollet
Skrevet

Du har helt rett. Jeg vil heller bo i telt enn å gå på sosialkontoret og risikere å møte på slike mennesker som deg.

• 1 måned senere...
Skrevet

''du, stakkars''

Sier du det samme til dine klienter?

Nei, overhodet ikke. Der er jeg på jobb, og det er jeg ikke her. Men nå er det få av de som kommer som klienter som snakker/skriver slik som du skriver her også, da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...