Gjest Vred Skrevet 3. juli 2001 Del Skrevet 3. juli 2001 Hei har et spørsmål Jeg har vært sykmeldt i lengre tid og jeg søkte om en trygde ytelse i januar måned, trygdekontoret innhentet atest fra legen min, og jeg fikk avslag på søknaden. Jeg klaget ikke på vedtaket da jeg trodde de hadde korrekte oplysninger til grunn for vedtaket. I dag var jeg hos trygdekontoret, eyyer henvisning fra soshjelp, jeg fikk da se hva legen hadde skrevet. Blandt annet hevdet han at jeg hadde avbrutt "behandlingen" hos psykolog. Og av en eller annen grunn nevnte han også min søster i attesten, og forøvrig var de oplysningene han skrev om henne også usanne. Det var også mere jeg synes var veldig merkelig med attesten, bla flere andre usannheter. Jeg lurer litt på hva jeg kan gjøre med dette... Kan jeg få disse feilaktige opplysningene fjernet? Har han i det heletatt lov til å nevne min søster i denne attesten? Hvordan bør jeg gåfrem ovenfor denne legen og ovenfor trygdekontoret? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31037-n%C3%A5r-legen-lyver/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Irene Grøneng Skrevet 4. juli 2001 Del Skrevet 4. juli 2001 Forst og fremst bør du konfrontere legen med det du mener er feil, og be ham rette dette opp. Vedr. din søster så kommer det an på HVA han har skrevet og om det er relevant for din sak. Er hun hans pasient har han jo taushetsplikt - ikke nødvendigvis overfor TK, men i alle fall overfor deg. Det betyr at helseoppl. om din søster ikke skal stå i dine papirer fordi du har innsynsrett i dine papirer men ikke i din søsters helsesituasjon. Du kan også klage på vedtaket og henvise til at TK har lagt feil fakta til grunn, og at du først fikk vite dette nå. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/31037-n%C3%A5r-legen-lyver/#findComment-123121 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.