Gå til innhold

NHD. Brått Imovane kutt... trenger sårt svar

Anbefalte innlegg

Gjest i surr med nick

Har brukt Imovane 7,5 mg, to tabletter hver kveld over flere uker... Nå er jeg tom for medisinen og jeg får ikke mer av legene fordi jeg er avhegig sier de... :-( Hva skal jeg gjøre nå når jeg ikke får seponert medisinen??? Er redd for abstinens og ubehag.

Har tegretol retard 200 mg, kan jeg ta de mot abstinens og ubehag?? Bruker Cisordinol 20 mg mot tankekjør og tidligere psykose.

Er det farlig å slutte så brått på Imovane??

Fortsetter under...

''Er det farlig å slutte så brått på Imovane??''

NEI! Eg har gått på Imovane (tidligere) i månedsvis og bare kutta de ut over natta, det var helt uproblematisk for meg.

Du bør prøve Melatonin 3 MG kapsler for søvnen din, på resept (registreringsfritak), de er omtrent like farlige som Dent (tror eg).

Annonse

Det burde ikke vært lov!

Ikkje skyld på legene.

Eg tror det som oftest er pasienten som "trygler & ber" om å få mer og mer, og tilslutt må legen sette en stopper for "galskapen"

og tvinge pasienten til å takle søvnproblemene sine på en annen måte.

Ihvertfall var det slik eg gjorde det. he.he..

Gjest D*lilith

Ikkje skyld på legene.

Eg tror det som oftest er pasienten som "trygler & ber" om å få mer og mer, og tilslutt må legen sette en stopper for "galskapen"

og tvinge pasienten til å takle søvnproblemene sine på en annen måte.

Ihvertfall var det slik eg gjorde det. he.he..

Jo på en måte er det legenes skyld.

Jeg fikk utskrevet vival i årevis og ble selvsakt avhengig,så skrev psykologen et brev til legen,da ble det brått stopp på dem.

Måtte innlegges jeg får å venne meg av med vival og det var helt for jævlig,ble skikkelig dårlig da.

Jo på en måte er det legenes skyld.

Jeg fikk utskrevet vival i årevis og ble selvsakt avhengig,så skrev psykologen et brev til legen,da ble det brått stopp på dem.

Måtte innlegges jeg får å venne meg av med vival og det var helt for jævlig,ble skikkelig dårlig da.

Jo det er klart legen har et ansvar, men som oftest skriver de ut mer medisiner (enn de egentlig burde) etter "press" fra pasientene, dessuten er det nok ikkje alltid lett å holde full oversikt over forbruket i en stressa hverdag med hundrevis av pasienter.

Men noen leger er både uansvarlige og mer eller mindre i "koma" når de skriver ut medisiner, men de kan en klage inn for Fylkeslegen eller noe i den duren.

Eg har en bekjent som gikk på Valium (eller var det Vival) i 25 år, han kutta (etter eget ønske) på dagen, og hadde et helvete (for å si det mildt) i seks måneder, etter det så var han like velfungerende som alle andre.

Gjest D*lilith

Jo det er klart legen har et ansvar, men som oftest skriver de ut mer medisiner (enn de egentlig burde) etter "press" fra pasientene, dessuten er det nok ikkje alltid lett å holde full oversikt over forbruket i en stressa hverdag med hundrevis av pasienter.

Men noen leger er både uansvarlige og mer eller mindre i "koma" når de skriver ut medisiner, men de kan en klage inn for Fylkeslegen eller noe i den duren.

Eg har en bekjent som gikk på Valium (eller var det Vival) i 25 år, han kutta (etter eget ønske) på dagen, og hadde et helvete (for å si det mildt) i seks måneder, etter det så var han like velfungerende som alle andre.

Psykologen jeg hadde mente legen var uansvarlig som bare skrev ut,år etter år og det er jeg enig i,er man avhengig tar man selvsakt imot.

Godt kompisen din ble kvitt dem,benzo er no dritt,slet lenge jeg også med å bli kvitt dem,ble jo så dårlig etter jeg ikke fikk noen i det hele tatt der jeg var innlagt.

Syns godt jeg kunne fått trappet ned,men er glad jeg er kvitt dem nå da : )

Gjest i surr med nick

Gå i det minste ned på en tabl per kveld med de du har igjen.

Farlig er det ikke, men du kan bli søvnløs noen netter. Så ordner det seg.

Har ikke en eneste Imovane igjen :-( Har bare Tegretol retard 200 mg, kan jeg ta den mot abstinens ubehag ( kombinert med Cisordinol 20 mg)

Tusen takk for svar :-)

Nils Håvard Dahl, psykiater

Har ikke en eneste Imovane igjen :-( Har bare Tegretol retard 200 mg, kan jeg ta den mot abstinens ubehag ( kombinert med Cisordinol 20 mg)

Tusen takk for svar :-)

Du kan godt ta den. Det er dog mest sannsynlig at du ikke frå abstinens - kun søvnplager noen dager.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...