svalen Skrevet 4. juli 2001 Skrevet 4. juli 2001 Har jeg rett på svagerskapspenger fra trygdekontoret i dette senarioet; Har vært i jobb i mange år. Slutter å jobbe (sier opp selv), går 4 måneder uten jobb, tar ut svangerskapspenger 12 uker før termin. Jeg tenker da - jeg har vært i jobb 6 av de siste 10 månedene før "permisjonen" tar til - 12 uker før termin. 1) Er det greit at jeg har et arbeidsopphold på 4 måneder i slutten av 10 måneders perioden - og er det noe forskjell i at jeg sier opp selv ? 2) Har forstått det slik at man kan velge å ta ut permisjonen 12 uker før fødselen, hva skjer i dette tilfellet om fødselen blir forsinket ? Vil jeg da miste retten til svangerskapspengene ? Håper du kan hjelpe meg. 0 Siter
Irene Grøneng Skrevet 4. juli 2001 Skrevet 4. juli 2001 Det scenariet du forteller er absolutt mulig, og arbeid først eller sist er ingen problemstilling (totalt minst 6 mndr i LØPET av de siste 10 mndr før permisjonen begynner). Det er ikke noe problem om fødselen er forsinket, for her (og kun her) er det Termindato som gjelder :-) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.