Gå til innhold

Hvorfor får ikke jeg et tall da?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest BipolarII...jeg visst

Merkelig ikke han klarer å gi deg et svar når du spør!!! Om han er usikker, så burde han da heller innrømmet det, fremfor å hoppe glatt over spørsmålet. Også når du stiller det ved flere anledninger...

Når han skriver i journalen "hypomanisk/manisk", så kan det tolkes som enten:

1) hypoman og manisk (som:først hypomani som bikker over i mani)

2) har enten mani eller hypomani

Så og si alltid ville jeg tolka det som nr. 1. Sett i forhold til hvordan han unnlater å svare, satser jeg heller på tolkning nr 2. Tror ikke han vet om du har hatt mani eller om det er hypomani.

Hypomani: BP2, Mani: BP1

Nils Håvard Dahl, psykiater

Enten har han ikke kunnskap om diagnostiske kriterier,

eller det er umulig å si om du hadde mani eller hypomani og at det derfor heller ikke sikkert kan avgjøres om du har BP I eller BP II.

I sjeldne tilfeller kan slike vanskelige grensetillfeller finnes. I så fall bør det være lett å forklare deg at det er slik.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...