Gjest Geir Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Kor stammer utrykket: "Den hvite mann taler med to tunger!" fra? Jada, eg vet det var "en eller annen" Indianer som kom med det. Men hvem, når og hvorfor? 0 Siter
double Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Her er ihvertfall en mellomlanding: http://www.bokogbibliotek.no/index.php?option=com_content&task=view&id=566&Itemid=32 0 Siter
Glimtipper Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Jeg tror ikke det var en indianer som sa det, i det hele tatt. Jeg tror det kom fra en eller annen Hollywood skribent en gang i tiden. Men jeg må søke litt for å være sikker. 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Her er ihvertfall en mellomlanding: http://www.bokogbibliotek.no/index.php?option=com_content&task=view&id=566&Itemid=32 Takk for den, og Aslak Sira Myhre er stort sett en rimelig oppegående kar. Men svaret på mitt spørsmål fikk eg ikkje. Men igjen, takk for hjelpa! :-) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Jeg tror ikke det var en indianer som sa det, i det hele tatt. Jeg tror det kom fra en eller annen Hollywood skribent en gang i tiden. Men jeg må søke litt for å være sikker. Ok. Det er godt mulig du har rett. Eg har søkt en god del, men finner ikkje noe svar på opphavet til det ordtaket. 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Indianerene sa det da de følte seg lurt av den hvite mann. De mente den hvite mann hadde to agendaer. Indianerene ble lovt å få være i fred, samtidig som de hvite drap og plyndret de. Derfor sa det de. :0) 0 Siter
Gjest Geir Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Indianerene sa det da de følte seg lurt av den hvite mann. De mente den hvite mann hadde to agendaer. Indianerene ble lovt å få være i fred, samtidig som de hvite drap og plyndret de. Derfor sa det de. :0) Jada....:-) Men hva hette Indianeren som sa det for første gang? Hvem sa han det til, og i hvilken sammenheng? Når og hvor blei det sagt? 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 14. juli 2008 Skrevet 14. juli 2008 Jada....:-) Men hva hette Indianeren som sa det for første gang? Hvem sa han det til, og i hvilken sammenheng? Når og hvor blei det sagt? Hmm..Tja si det du... Vet ikke...Kunne ikke finne noe heller, merklig.. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.