Gå til innhold

Halv skatt i juli?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Aldri hørt om at det er noe fast regel om det.

Jeg har alltid hatt null skattetrekk i juni (feriepenger), og halv skattetrekk i desember.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg har alltid hatt null skattetrekk i juni (feriepenger), og halv skattetrekk i desember.

Ja, det er riktig som du sier. Blandet juni og desember jeg.

candyqueen_83
Skrevet

Titta på lønnslippen for juni. Fått feriepengene skattefritt i stedet for fast lønn. Det jeg har jobbet ekstra utenom er det full skatt på.

Så er bare feriepengene det er null skatt på i juni, og halv skatt på hele månedslønna i desember.

Skrevet

Halv skatt er i desember. :o)

Junilønna omtales ofte som "skattfrilønninga", men det er feriepengene som utbetales istedetfor lønn. De er vel på rundt 10,5-11% av årslønna, altså litt høyere enn vanlig brutto månedslønn (hos meg i alle fall).

Persille1365381127
Skrevet

Halv skatt er i desember. :o)

Junilønna omtales ofte som "skattfrilønninga", men det er feriepengene som utbetales istedetfor lønn. De er vel på rundt 10,5-11% av årslønna, altså litt høyere enn vanlig brutto månedslønn (hos meg i alle fall).

Feriepenger er 10,2 eller 12% ;)

Skrevet

Feriepenger er 10,2 eller 12% ;)

Psjt. Detaljer, detaljer. ;o)

Persille1365381127
Skrevet

Ingen av delen, det er halv skatt i desember.

Dersom du får feriepenger er de "skattefrie" dersom de utbetales året etter opptjeningsåret. Dvs, de legges til totalinntekten som det beregnes skatt av - men arb.giver trekker ikke skatt av beløpet. De utbetales normalt i juni.

Dersom du ikke har ferie, og ikke har feriepenger - så er det normal skatt alle måneder unntatt desember.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...