fugazi Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Aldri hørt om at det er noe fast regel om det. Jeg har alltid hatt null skattetrekk i juni (feriepenger), og halv skattetrekk i desember. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Aldri hørt om at det er noe fast regel om det. Jeg har alltid hatt null skattetrekk i juni (feriepenger), og halv skattetrekk i desember. Ja, det er riktig som du sier. Blandet juni og desember jeg. 0 Siter
candyqueen_83 Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Aldri hørt om at det er noe fast regel om det. Jeg har alltid hatt null skattetrekk i juni (feriepenger), og halv skattetrekk i desember. Titta på lønnslippen for juni. Fått feriepengene skattefritt i stedet for fast lønn. Det jeg har jobbet ekstra utenom er det full skatt på. Så er bare feriepengene det er null skatt på i juni, og halv skatt på hele månedslønna i desember. 0 Siter
Lillemus Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Halv skatt er i desember. ) Junilønna omtales ofte som "skattfrilønninga", men det er feriepengene som utbetales istedetfor lønn. De er vel på rundt 10,5-11% av årslønna, altså litt høyere enn vanlig brutto månedslønn (hos meg i alle fall). 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Halv skatt er i desember. ) Junilønna omtales ofte som "skattfrilønninga", men det er feriepengene som utbetales istedetfor lønn. De er vel på rundt 10,5-11% av årslønna, altså litt høyere enn vanlig brutto månedslønn (hos meg i alle fall). Feriepenger er 10,2 eller 12% 0 Siter
Lillemus Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Feriepenger er 10,2 eller 12% Psjt. Detaljer, detaljer. ;o) 0 Siter
Persille1365381127 Skrevet 15. juli 2008 Skrevet 15. juli 2008 Ingen av delen, det er halv skatt i desember. Dersom du får feriepenger er de "skattefrie" dersom de utbetales året etter opptjeningsåret. Dvs, de legges til totalinntekten som det beregnes skatt av - men arb.giver trekker ikke skatt av beløpet. De utbetales normalt i juni. Dersom du ikke har ferie, og ikke har feriepenger - så er det normal skatt alle måneder unntatt desember. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.