Gå til innhold

Hvordan beh.forstuet finger?


Gjest Burde vel hatt reagert før

Anbefalte innlegg

Gjest Burde vel hatt reagert før

For vel tre og en halv uke siden så var det en som røsket en mobil utav fingrene på meg og jeg fikk vondt i venstre pekefinger.

Morgenen etterpå så hadde jeg veldig vondt i øverste ledd og en del vondt i leddet nærmest neglen. Fingeren stivnet mer og mer og var veldig hovnet opp. På det vondeste leddet så var det en kul på siden, som et hovent myggstikk.

Pga den lille kulen så trodde jeg at jeg kanskje hadde fått et stikk av et eller annet, siden jeg nærmest samtidig som det med telefonen drev å rotet rundt i gresset og dro i noen store ting.

Tenkte ikke da på det med telefonen og lot hele greiene ligge i tro om at fingeren ville roe seg når stikket gjorde det.

Men, siden det så har fingeren vært hoven, smerten i leddet nærmest neglen er nesten helt borte, men det andre leddet er fremdeles sårt. Kjenner det i begge leddene når jeg bøyer fingeren. "Myggstikket" er borte men leddet er som skrevet hovent ennå, og fingeren er plagsom å bruke til tider. (gjør vondt når jeg drar i tepper ol ting som belaster fingeren slik at den blir vridd el)

Jeg skjønner jo at fingeren helt enkelt på ha blitt forstuet eller fått en brist. Brukket kan den jo ikke ha vært. Men nå har det gått nesten fire uker så hvordan behandler jeg den nå da?

Den roer seg jo ikke helt selv. Eller tar sånt tid?

Med tanke på skaden jeg tror har skjedd, tiden jeg har gått og vanskelighetene jeg har med fingeren pr.i dag, hvordan bør jeg te meg fremover i forhold til den nå?

(jeg har ikke problemer med å skrive på pc og slike "enkle" oppgaver, det smerter kun litt, men det er på større ting som sakt som den bråker)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Been there..... done that

For noen måneder siden opplevde jeg det samme på jobben, fikk et "slag " av ei maskin rett i lillefingeren. Tenkte det ville gi seg, men fingeren var hoven i lange tider. Etter 4 uker var jeg tilfeldig hos legen og spurte hva jeg skulle gjøre,selv om det var gått så lang tid.

Han sa jeg skulle tape fingeren fast til nabofingeren sånn den fikk ro. Han sa at det er det eneste rådet de gir ved brist/brudd eller forstuvning. Litt vanskelig med en lillefinger,men jeg gjorde det hver natt. Smurte med en bedøvelse/betennelsedempende krem i tillegg, da fingeren fortsatt var vond.

Tro det eller ei så var smertene over på kort tid,kansje en uke eller vel det. Jeg måtte jo fortsatt bruke hånda i jobb, og hvis lillefingeren ble støtt mot noe hadde jeg lyst til å brøle som ei løve...

Nå er fingeren like god. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Burde vel hatt reagert før

For noen måneder siden opplevde jeg det samme på jobben, fikk et "slag " av ei maskin rett i lillefingeren. Tenkte det ville gi seg, men fingeren var hoven i lange tider. Etter 4 uker var jeg tilfeldig hos legen og spurte hva jeg skulle gjøre,selv om det var gått så lang tid.

Han sa jeg skulle tape fingeren fast til nabofingeren sånn den fikk ro. Han sa at det er det eneste rådet de gir ved brist/brudd eller forstuvning. Litt vanskelig med en lillefinger,men jeg gjorde det hver natt. Smurte med en bedøvelse/betennelsedempende krem i tillegg, da fingeren fortsatt var vond.

Tro det eller ei så var smertene over på kort tid,kansje en uke eller vel det. Jeg måtte jo fortsatt bruke hånda i jobb, og hvis lillefingeren ble støtt mot noe hadde jeg lyst til å brøle som ei løve...

Nå er fingeren like god. Lykke til!

Takk for svar. Får feste den sammen med den lange :)

Da håper jeg den snart kommer seg, som din, den er liksom i veien hele tiden og da "røsker" jeg liksom opp hele tiden også.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Burde vel hatt reagert før

er det mulig? skrive en helside om en forstuet finger?du kan ikke ha mye å fordrive tiden med ellers!

Nei, du har helt rett. Alle vi her inne som skriver mer enn en halvside har noe i det hele tatt å gjøre ellers i livet.

Med tanke på at mange her inne skriver opptil flere svar også, så kan det nok tenkes at enda flere enn de som skriver en halvside har noe liv ellers.

Når vi tenker over det så gidder du å bry deg med min over en halvside, så når vi ser på det sånn....så kan ikke du ha mye av liv ellers du heller.

Gud a meien altså sånn en tragisk gjeng amøber vi er her inne.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke så mye du får gjort nå. Du kan teipe den sammen med nabofingeren for å "beskytte" den mot bruken, men det er ikke nødvendig. Fikk en tilsvarende skade for et par måneder siden, men gjorde ikke noe med det. Nå har jeg ikke lenger vondt i fingeren, med mindre jeg klemmer på selve leddet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...