Gå til innhold

Hvordan bli kvitt veps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg driver å klipper en kjempehekk som har vokst seg over alle grenser og som nå må stusses noe alvorlig.

Holdt på i går, og faen steik, brått ble jeg stukket av to veps samtidig! Vondt selvsagt - og så viser det seg at de hadde et vepsebol inni der..!

Jeg henta lamgkosten, fikk krasja hele bolet før jeg løp som pokker. Men selv uten bol surrer de der fortsatt, åpenbart i gang med byggingen av et nytt. Så jeg kommer ikke lenger.

Så: Er det noen som vet hva jeg nå gjør for at de skal fordufte? Noen ide?

Gjest mallet
Skrevet

Siden du har ødelagt bolet blir det litt vanskelig. Den beste måten å fjerne dem på er å vippe hele bolet ned i en plastpose sent på kvelden når alle vepsene er inne i bolet. Så knytter du godt igjen og putter posen i frysen for å drepe vepsene.

Nå må du antakelig prøve å finne ut hvor de holder til om natten og spraye med insektmiddel. Eller vente til de har bygget nytt bol og ta det da.

Gjest sssssssss
Skrevet

Selger en spray man kan spraye.. men du bør ha på deg birøkterutstyr ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...