Gå til innhold

Burde jeg bli fornerma?

Anbefalte innlegg

Gjest Bursdags"barnet"
Skrevet

Min søster og jeg har bursdag med noen dagers mellomrom - og i år har hun rund dag, mens jeg har "halvrund". Nå fikk vi høytidelig invitasjon til bursdagsfesten hennes - og den er lagt til MIN bursdag.

Litt dumt, tenkte jeg, men klarer ikke å bry meg så hardt. Det gjør derimot min mann, som er direkte fornærma på henne. Han syntes det var utidig og respektløst å legge festen hennes på min bursdag, uten å ha snakket med meg først.

Burde jeg bli fornærma for noe slikt, (= ville DU blitt fornærma?) eller ville du, som jeg, reagert med et skuldertrekk?

Skrevet

Jeg gidder ikke å bli fornærmet for slike bagateller. Har så mye annet å bruke energien min på :-)

Skrevet

Jeg hadde blitt veldig overrasket, noe sånt hadde ikke kommet til å skje hos oss uten at bursdagsbarnet var rådført på forhånd.

Gjest LilleBerta
Skrevet

Nei dette hadde jeg ikke brydd meg om i det hele tatt.

Jeg hadde tenkt som så..

Siden det er runde tall er det jo litt spesielt. Dessuten kan jeg jo feire en annen dag.

Men det jo pussig at hun ikke har nevnt det for deg, men synes det er en liten ting å bli fornærmet på, noe som igjen lett fører til uvennskap.

Synes du tok det på en mer ok måte enn mannen din jeg.

Gjest ChiengMai
Skrevet

''Han syntes det var utidig og respektløst å legge festen hennes på min bursdag, uten å ha snakket med meg først.''

Er litt enig med mannen din, men jeg tror nok ikke at jeg hadde brydd meg med å bli fornærma eller gjort noe nummer av det. Men jeg hadde nok stussa på at ho ikke hadde lufta det med meg først, det er tross alt snakk om søsken.

Skrevet

Hvis din bursdag er på fredag eller lørdag, hadde jeg nok bare trukket på skuldrene, dette var bare den nærmeste helgedagen man kunne ha bursdagsfest så det er logisk å velge den....

Skrevet

Da sender du ut innvitasjoner for feiring av din bursdag på hennes bursdag,.... så er krigen i gang!!!!

Neida.. godt mulig jeg hadde blitt fornærma, men det fører jo ikke mye godt med seg, så det beste er sikkert å sette ting i et større perspektiv og tenke at det er ikke så farlig.

Skrevet

''Burde jeg bli fornærma for noe slikt, (= ville DU blitt fornærma?) eller ville du, som jeg, reagert med et skuldertrekk?''

Er det kjekt å være fornærma da? :-)

Gjest mandolina
Skrevet

Hvorfor bli fornærma over bagateller.

Fredelige og kjærlige forhold i familien er det beste.

Hilsen

Skrevet

Virker ikke som du er typen til å stresse deg opp på sånt, så hvorfor gidde å bli sånn nå.. Det tar tross alt vekk mye energi og hygge.

På den andre siden er det vel litt pussig at hun ikke snakket med deg først. Med mindre dere har liten kontakt i hverdagen ellers, eller hun er minsteban og vant til at verden surrer rundt hennes hode...

Gjest kvinne 46
Skrevet

Eg synst ho burde spurt deg først. Har vore bort i lignande situasjoner i det siste_og har reagert (sjølv om eg trudde eg ikkje kom til å gjere det). Det er ikkje det same som at det blir uvennskap for det. Det er kva ein gjer ut av situasjonen som tel.

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hvorfor bli fornærma over bagateller.

Fredelige og kjærlige forhold i familien er det beste.

Hilsen

''Fredelige og kjærlige forhold i familien er det beste.''

Selvsagt, men da må alle parter gi litt. Og å bare ta det for gitt at det er i orden at man kan feire bursdagen sin på¨en dag søsken har bursdag er da litt ufint og fremmer ikke nødvendigvis fred i familien.

Jeg er såpass ondskapsfull av meg at jeg i det stille ville frydet meg om den som egentlig hadde bursdag den dagen fikk en god del oppmerksomhet fra de andre gjestene på bekostning av den som feiret... Men sagt noe? Nei, det hadde jeg ikke gjort!

Skrevet

Jeg ville vel ha kommentert det, men ikke giddet å bruke energi på å bli fornærmet.

Gjest hilsen storesøster
Skrevet

Virker ikke som du er typen til å stresse deg opp på sånt, så hvorfor gidde å bli sånn nå.. Det tar tross alt vekk mye energi og hygge.

På den andre siden er det vel litt pussig at hun ikke snakket med deg først. Med mindre dere har liten kontakt i hverdagen ellers, eller hun er minsteban og vant til at verden surrer rundt hennes hode...

''eller hun er minsteban og vant til at verden surrer rundt hennes hode...''

Det var min tanke også...

;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...