Gå til innhold

Gode råd mot reiseforstoppelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Propp

Hei!

Jeg skal ut på langtur i morgen (Sør-Amerika) og vet av erfaring at jeg kommer til å være forstoppet de første 2-4 dagene.

Er det noen gode råd for å unngå denne ubehagelige tilstanden?

Jeg skal prøve å spise lett og ofte i dag og i morgen, for å prøve å få "tømt" meg før jeg drar, høres det fornuftig ut?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/31087-gode-r%C3%A5d-mot-reiseforstoppelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Propp

Man kan købe nogle tabletter med mælkesyre bakterier på apoteket, de er både forebyggende og hvis uheldet er ude, også helbredene. gå ned og spørg dem

håbr du får en rigtig god tur

Hei! Du mener kanskje Bifolac? Den inneholder melkesyrebakterier, men er for å forhindre løs mage. Forøvrig har ikke produkter med melkesyrebakterier hjulpet.

Men takk likevel! :o)

Personal Trainer

Hei! Du mener kanskje Bifolac? Den inneholder melkesyrebakterier, men er for å forhindre løs mage. Forøvrig har ikke produkter med melkesyrebakterier hjulpet.

Men takk likevel! :o)

jeg kender ikke Bifolac....jeg misforstod spørgmålet...sorry, hvad med produkter som f.eks. microlax ? kan det ikke fås i håndkøb i norge ?

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

De reseptfrie midlene Pursennid, Senokot eller X-prep kan være til god hjelp ved forbigående/kortvarig forstoppelse. Midlene bør ikke brukes over lengre tid.

For øvrig er rikelig drikke, fiberrikt kosthold og jevnlig mosjon viktig for magens trivsel.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...