Gå til innhold

Tre SA - tips dersom vi orker prøve igjen..?

Anbefalte innlegg

Gjest Sliten1974

Jeg er en kvinne på 34 år, samboern min er 32. Jeg har en sønn på 6 år fra tidligere forhold. Noe blødning med ham fra uke 12-15, født til termin, litt liten, 47 cm, 3200 gram. Jordmor kommenterte at placenta var full av infarkter. Vi har det siste året mistet i aborter tre ganger; i mai i fjor i blighted ovum i uke 10, i desember i SA i uke 14+3, og nå sist i mai i MA i uke 12. Obduksjon av foster i desember viste ingenting galt, mulig infeksjon som årsak. Vi venter nå på utredning på Rikshospitalet i oktober. Vi avventer svar derfra før vi en gang vurderer å prøve igjen, for dette sliter meg fullstendig ut psykisk og fysisk. Vi er begge friske såvidt vi vet, går ikke på noen medisiner. Jeg har siden aborten i mai begynt på noen naturprep. fra noe som heter Shineclub. For tiden tar jeg en mixtur som heter Multichi og kapsler som heter Livex. Tar i tillegg Nucleomega (legger ved nettadr. deres dersom du ikke kjenner til disse produktene: www.shinclub.no Har før graviditetene hatt veldig bra effekt av disse på f.eks lavere BT, kolesterol, stress, fordøyelse og eksem. Sluttet på dem etter en Egypt-tur i 2006 som gav meg e-coli. Ellers er jeg litt overvektig, er 160 høy og veier 75 kg. Har ligget på dette siste året. Har ikke fått påvist forhøyet blodsukker, men har en far med diabetes tbl.behandlet. Det jeg lurer på er om det er noe du ville anbefale meg å prøve av alternative behandlinger dersom vi skulle ønske å prøve å bli gravide igjen? Må legge til at jeg blir VELDIG lett gravid, gjerne ved første forsøk.

Fortsetter under...

Stig Bruset - Alt. medisin

Utfra din historie vil jeg anbefale å gjennomføre undersøkelsene ved Rikshospitalet før en eventuell ny graviditet. Det at du hadde mange infarkter i morkaken under første svangerskap kan det lønne seg å undersøke blodets evne til å levre seg og eventuelt vurdere bruken av noe mildt blodfortynnende som f.eks. Albyl E. Du skriver ikke om du røyker, men det er viktig at du ikke gjør dette. Vedrørende dine naturpreparater så er omega 3 trygt å bruke, mens jeg vil fraråde urteproduktene under svangerskapet. Det er en god regel å holde inntaket av urter (og legemidler) så lavt som mulig under graviditet. Akunpunktur er den alternative behandlingsformen som jeg har best erfaring med til gravide, men husk å gå til en kvalifisert behandler som er medlem i NAHO eller godkjent helsepersonell.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...