ihlie Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Vet ingen plass det er så stor mulighet til å få hjelp som her på siden:) vi har en bil som straks blir 3 år. i går kjørte vi opp til fjells (etter vei:)), plutselig sluttet bilen å dra, den bare sto der. temp på bilen steg, så vi stoppet bilen og gikk en tur mens den kjølte seg.mannen min kontaktet verkstedet, de mente det var vanlig i denne varmen at bilene stoppet i bratte bakker. men jeg har problemer med å tro det, da ville vi jo se biler som står overalt her på vestlandet. kan nevne at vi har snakket med verkstedet tidligere om at vi synes den drar så dårlig ut fra feks kryss/rundkjøring o.l, men det var de nye motorene som var slik sa de. sønnen min mener det er jeg som er blitt pinglete til å kjøre . har noen andre slike problemer med deres biler? hvis dette er vanlig må det jo være flere som har vært borti lignende. 0 Siter
mrxx Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Selvsagt er ikke dette vanlig, makan til idiotverksted. Hadde det vært min bil så hadde de snart stått med trynet avbildet på forsiden av VG, hvis de ikke hadde vist villighet til å hjelpe meg. Men de ønsker vel å slippe noen kostnader tenker jeg. Dette svarer skal dere ikke godta, slik er det selvsagt ikke. Hva som er galt er ikke godt å si, jeg skrur mye bil men kommer ikke på noe godt svar. Det kan være at radiatoren er tett, men det alene gjør ikke at bilen slutter å dra, hvis den ikke er så varm at den motoren skjærer seg, noe jeg ikke tror noe på. Da må dere i tilfelle spyle radiatoren ren uten-i-fra. Men ta ny kontakt med verkstedet, gjerne ett annet merkeverksted og snakk med dem. 0 Siter
Lillemus Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Selvsagt er ikke dette vanlig, makan til idiotverksted. Hadde det vært min bil så hadde de snart stått med trynet avbildet på forsiden av VG, hvis de ikke hadde vist villighet til å hjelpe meg. Men de ønsker vel å slippe noen kostnader tenker jeg. Dette svarer skal dere ikke godta, slik er det selvsagt ikke. Hva som er galt er ikke godt å si, jeg skrur mye bil men kommer ikke på noe godt svar. Det kan være at radiatoren er tett, men det alene gjør ikke at bilen slutter å dra, hvis den ikke er så varm at den motoren skjærer seg, noe jeg ikke tror noe på. Da må dere i tilfelle spyle radiatoren ren uten-i-fra. Men ta ny kontakt med verkstedet, gjerne ett annet merkeverksted og snakk med dem. ''Selvsagt er ikke dette vanlig, makan til idiotverksted. Hadde det vært min bil så hadde de snart stått med trynet avbildet på forsiden av VG, hvis de ikke hadde vist villighet til å hjelpe meg.'' *Gliser* Jeg liker det når du hisser deg opp! ;o) 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Selvsagt er ikke dette vanlig, makan til idiotverksted. Hadde det vært min bil så hadde de snart stått med trynet avbildet på forsiden av VG, hvis de ikke hadde vist villighet til å hjelpe meg. Men de ønsker vel å slippe noen kostnader tenker jeg. Dette svarer skal dere ikke godta, slik er det selvsagt ikke. Hva som er galt er ikke godt å si, jeg skrur mye bil men kommer ikke på noe godt svar. Det kan være at radiatoren er tett, men det alene gjør ikke at bilen slutter å dra, hvis den ikke er så varm at den motoren skjærer seg, noe jeg ikke tror noe på. Da må dere i tilfelle spyle radiatoren ren uten-i-fra. Men ta ny kontakt med verkstedet, gjerne ett annet merkeverksted og snakk med dem. Kan det være kamakselen? 0 Siter
mrxx Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 ''Selvsagt er ikke dette vanlig, makan til idiotverksted. Hadde det vært min bil så hadde de snart stått med trynet avbildet på forsiden av VG, hvis de ikke hadde vist villighet til å hjelpe meg.'' *Gliser* Jeg liker det når du hisser deg opp! ;o) Hehe.... 0 Siter
løvinne71 Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Disse symptomene stemmer ganske bra på biler som "koker over" Mine biler var riktignok gamle vrak, sammenlignet med en 3 år gammel bil, men det kan sikkert skje med dem også. Det at temperaturen stiger, betyr jo at motoren ikke får nok kjøling. Hvis du har lekkasje, eller for lite vann på radiatoren, vil det ikke være nok vann til å kjøle ned, og bilen begynner å koke. Den kan nok fungere ganske lenge med et minimum av vann, men hvis den blir utsatt for påkjenninger som høye temperaturer, mange bratte bakker, eller stillestående kø, kan dette være dråpen som får det til å koke over - bokstavelig talt. Prøv derfor først å etterfylle mere kjølevann. Kanskje det er alt som skal til! 0 Siter
mrxx Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Kan det være kamakselen? Nei, skulle den være slitt, noe det nesten er umulig hvis de ikke har kjørt mange hundretusen med bilen eller at det er en feil med oljtilførselen, så vil ikke det føre til at bilen oppfører seg slik. Da vil den gå stygt og gå dårligere, men vil gjøre det hele tiden og ikke bare i motbakker. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Nei, skulle den være slitt, noe det nesten er umulig hvis de ikke har kjørt mange hundretusen med bilen eller at det er en feil med oljtilførselen, så vil ikke det føre til at bilen oppfører seg slik. Da vil den gå stygt og gå dårligere, men vil gjøre det hele tiden og ikke bare i motbakker. Kamakselen på min Opel gikk fløyten. I hver oppover bakke hørtes klikkelyder og bilen mistet ekstremt med fart, en erfaren bilmekaniker hørte med en gang at det var kamakselen... Jeg hadde akkurat kjøpt bilen (brukt) hos forhandler, og de måtte sette inn ny kamaksel gratis. Etter mye om og men, selvfølgelig;) 0 Siter
mrxx Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Kamakselen på min Opel gikk fløyten. I hver oppover bakke hørtes klikkelyder og bilen mistet ekstremt med fart, en erfaren bilmekaniker hørte med en gang at det var kamakselen... Jeg hadde akkurat kjøpt bilen (brukt) hos forhandler, og de måtte sette inn ny kamaksel gratis. Etter mye om og men, selvfølgelig;) Den vil oppføre seg slik da ja, fordi ventilene ikke vil åpne seg skikkelig og dermed får ikke motoren inn riktig med bensin og luft og blir heller ikke kvitt avgassene på en ordentlig måte. Det er relativt lett å høre også. 0 Siter
Gjest Riktig gir? Skrevet 30. juli 2008 Skrevet 30. juli 2008 Hallo, du kan jo ikke kjøre i bratte oppoverbakker på 5. gir da! PS! Tett brenselfilter kan gjøre at bilen drar dårlig i bakker. Bilen blir varm pga den drar ekstra tungt. Bilen slutter ikke å dra pga lite kjølevæske... 0 Siter
ihlie Skrevet 30. juli 2008 Forfatter Skrevet 30. juli 2008 Selvsagt er ikke dette vanlig, makan til idiotverksted. Hadde det vært min bil så hadde de snart stått med trynet avbildet på forsiden av VG, hvis de ikke hadde vist villighet til å hjelpe meg. Men de ønsker vel å slippe noen kostnader tenker jeg. Dette svarer skal dere ikke godta, slik er det selvsagt ikke. Hva som er galt er ikke godt å si, jeg skrur mye bil men kommer ikke på noe godt svar. Det kan være at radiatoren er tett, men det alene gjør ikke at bilen slutter å dra, hvis den ikke er så varm at den motoren skjærer seg, noe jeg ikke tror noe på. Da må dere i tilfelle spyle radiatoren ren uten-i-fra. Men ta ny kontakt med verkstedet, gjerne ett annet merkeverksted og snakk med dem. vi har nettopp hatt bilen inne på merkeverksted, vi følger boken med servicene. Vi klør oss i hode av bilen nå, har kjørt litt rundt her i området i dag. to ganger har den delvis stoppet i en bakke, resten av gangene går den helt fint. ingen ulyder å høre, ingen lekkasjer å se.vi skal innom på et merkeverksted i morgen med bilen. vi bor selvsagt laaaaangt fra noe slikt. 0 Siter
mrxx Skrevet 31. juli 2008 Skrevet 31. juli 2008 vi har nettopp hatt bilen inne på merkeverksted, vi følger boken med servicene. Vi klør oss i hode av bilen nå, har kjørt litt rundt her i området i dag. to ganger har den delvis stoppet i en bakke, resten av gangene går den helt fint. ingen ulyder å høre, ingen lekkasjer å se.vi skal innom på et merkeverksted i morgen med bilen. vi bor selvsagt laaaaangt fra noe slikt. Det som gjør dette litt forvirrende er at den slutter å dra. Hvis det f.eks skulle ha vært noe med kjølingen, f.eks for lite kjølevæske, ødelagt termostat, tett radiator osv, så må dere kjøre den så varm over lengre tid at motoren "skjærer" seg, noe jeg tviler på at dere gjør. Da vil i tilfelle ikke motoren holde lenge. Hvis motoren skjærer seg, så slutter den og dra, fordi motoren blir så varm at alt krymper og tilsutt klarer ikke motoren å gå rundt. Men det er ikke mange ganger dere kan gjøre dette, før motoren blir ødelagt. Dere kan alt ha ødelagt toppakningen også, hvis dere har kjørt motoren altfor varm. Det er nok kjølevæske hele tiden på den og hvor varm blir den før dere stopper? 0 Siter
mrxx Skrevet 10. august 2008 Skrevet 10. august 2008 Funnet ut noe mer om bilen? Ble nysgjerrig på hva dette er, selv omjeg ahr mine teorier, så stemmer de ikke helt. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.