Gå til innhold

Div. spørsmål

Anbefalte innlegg

Gjest lurte på det gitt...
Skrevet

Tenkte jeg skulle åpne en sparekonto til barnet mitt, hva er det jeg trenger å ha med for å åpne konto, tenkte på pass og sånt.

Skrevet

Tror jeg hadde med fødselsattesten, for de trenger personnummeret. Og så trenger du egen identifikasjon - førerkort o.l. En venn av meg fikk krav om pass fra sin bank, men jeg bor på et lite sted og de kjenner meg fra før. Hvis du har så ta med deg det du.

Gjest minnah
Skrevet

Det er visst slik at barn ikke kan ha mer enn 50.000 stående på konto før overformynderiet tar over..? Litt usikker på det eksakte beløpet her, men egen sparekonto for barna er ikke alltid det lureste.

Jeg har nettbank (skandiabanken) og har rett og slett bare opprettet egne kontoer under mitt navn, til hvert av barna. på samme måte som jeg har én lønnskonto og én sparekonto.

Skrevet

Fødselsatest på ungen Vet ikke hvor gammel din unge er,min var 3 mnd så jeg måtte ha den med . Leg på deg og på din samboer (om du har). Og så må dere skrive under på masse greier. Var veldig inviklet,iforhold til hva jeg hadde trodd :P

Skrevet

Det er visst slik at barn ikke kan ha mer enn 50.000 stående på konto før overformynderiet tar over..? Litt usikker på det eksakte beløpet her, men egen sparekonto for barna er ikke alltid det lureste.

Jeg har nettbank (skandiabanken) og har rett og slett bare opprettet egne kontoer under mitt navn, til hvert av barna. på samme måte som jeg har én lønnskonto og én sparekonto.

Det er 75.000,- nå tror jeg. Dette ble endret da mine var små, da var det bare 15.000,- eller noe sånt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...