Gå til innhold

Tollavgift ved kjøp på nettet

Anbefalte innlegg

Gjest Karlie
Skrevet

Jeg har tenkt å bestille noe på nettet som blir på 203 kr inkl porto. Må jeg da betale toll avgift eller slipper jeg dette siden det er portoen som avgjør at jeg overstiger en sum på 200 kr?

Skrevet

Det er selve varen som teller. Så lenge den er billigere enn 200 kroner slipper du avgift, men om den er over blir det avgift på den + portobeløpet.

Gjest netthandler
Skrevet

Du betaler ikke toll på frakt, så den regnes ikke med.

Gjest Karlie
Skrevet

Det er selve varen som teller. Så lenge den er billigere enn 200 kroner slipper du avgift, men om den er over blir det avgift på den + portobeløpet.

Takk takk, da er det bare å bestille:-)

brilleslangen
Skrevet

Men ikke glem at du kan bli belastet med mva hvis det er en vare som vanligvis er momsbelagt her til lands.

petter smart
Skrevet

For å komme under 200-kr grensen må frakten stå spesifisert. Hvis det kun står pris+frakt i ett må du betale.

Gjest Karlie
Skrevet

Tror jeg misforstod litt først og nå ser det altså ut til at jeg antagelig MÅ betale avgift for det jeg har bestilt på nettet for 203 kr inkl porto... Jaja, sånn kan det gå. Kjipt å måtte betale så mye for en plakat:-/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...